کد خبر: 737813
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
رئیس شورای استان:
رئیس شورای استان گفت: شورا به عنوان یک ظرفیت عظیم انجام کارها را به شکل مردمی انجام می‌دهد که قطعا تحقق شعار سال همدلی و همزبانی در قالب این مجموعه عینیتی واقعی پیدا می‌کند.
رحیم آقازاده در نشست اعضای شوراهای استان و شهرستان که با حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان یک نهاد مدنی و اجتماعی یک ظرفیت بی‌نظیر برای کشور محسوب می‌شود که با عضویت افراد دلسوز، توانمند و کوشا در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده تا در کنار سه رکن قانونی در کشور به عنوان رکن دیگر فعالیت‌ها و هدف‌گذاری‌های مثبتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به جایگاه شورا و ظرفیت توانمندی آن تاکید شده و باید مسئولان با نگاه خوش‌بینانه سعی کنند از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت کشور بیشتر استفاده کنند، گفت: وقتی 113 هزار میلیارد تومان منابع کشور توسط شوراهای شهر و روستا هزینه و مدیریت می‌شود پس باید قبول کنیم که به راحتی می‌توانیم از توانمندی‌های شوراها در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم.

رئیس شورای استان ضرورت عینیت پیدا کردن شعار شوراباوری را در کنار شورایاوری بیان کرد و افزود: ما در استان اردبیل تعامل و تفاهم خوبی را با دستگاه‌هایی اجرایی به ویژه با تاکید استاندار اردبیل با فرمانداران، بخشداران و دهیاران شاهد هستیم و سعی‌مان بر این است تا این حرکت مثبت و سازنده همچنان در مسیر ایجاد تحول به پیش برود.

آقازاده از فرمانداران و بخشداران خواست تا شوراها را یار و یاور و همراه خود بدانند و همیشه سعی کنند تا این ظرفیت را به عنوان یک مسیر قانونی و هدفمند در شتاب‌بخشی به امر توسعه مورد توجه قرار دهند.

وی مظلومیت شوراهای روستا و بخش‌ها را بیان کرد و یادآؤر شد: انتظار می‌رود از ظرفیت‌های قانونی در اعتلا و ارتقای جایگاه این شوراها استفاده شود چرا که شوراها با عملکرد مثبت خود در سال‌های اخیر توانسته‌اند اعتماد خوبی را در بین مردم کسب کرده و به دست آورند.

رئیس شورای استان بیان کرد: این اعتماد سرمایه خوبی برای شوراها است تا متناسب با خواسته و مطالبات مردم برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های خود را سر و سامان بدهند.

آقازاده ضرورت اجرایی شدن طرح مدیریت واحد شهری را یادآور شد و گفت: شورای عالی استان‌ها باید تلاش کنند تا در آستانه تدون و تصویب برنامه ششم توسعه این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر