کد خبر: 736130
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
سومين دوره مسابقه كتاب و زندگي برگزار مي‌شود
سومين دوره برگزاري مسابقه «كتاب و زندگي» با انتخاب كتاب «دختر شينا» برگزار مي‌شود، كتابي كه نويسنده‌اش به دليل زندگي دردناك راوي، آن را با اشك نگاشته است.
محمدصادق عابديني
سومين دوره برگزاري مسابقه «كتاب و زندگي» با انتخاب كتاب «دختر شينا» برگزار مي‌شود، كتابي كه نويسنده‌اش به دليل زندگي دردناك راوي، آن را با اشك نگاشته است.
به گزارش«جوان»، روز گذشته نشست خبري مسابقه كتاب و زندگي برگزار شد، در اين نشست با اعلام انتخاب كتاب «دختر شينا»، جزئياتي از چگونگي برگزاري اين مسابقه تشريح شد.
در ابتداي اين نشست بهناز ضرابي‌زاده، نويسنده كتاب «دختر شينا» به بيان مراحل نگارش اين كتاب پرداخت. ضرابي‌زاده گفت: «دختر شينا» اولين خاطره بلند من بود و آن را در حالي انجام دادم كه سفارشي براي نگارش آن نگرفته بودم از همين رو بدون اينكه فشاري از سوي ناشر متوجه من باشد، آن طور كه دلم خواست آن را نوشتم و همين موجب شد كه از كتاب راضي باشم. من اين كتاب را با اشك نوشتم و لبخند رضايت خانم محمدي را ديدم. ضرابي‌زاده در بخش ديگري از اين مراسم گفت: بعد از اتمام ضبط خاطرات، راوي كتاب فوت كرد و اين اتفاق براي من كه با او زندگي كرده‌ بودم، دردناك بود و اين اتفاق موجب شد كه يك وقفه طولاني در كار ايجاد شود.
اين نويسنده با اشاره به ديداري كه بعد از نگارش اين كتاب با مقام معظم رهبري داشته است، گفت: ديدارم با رهبر انقلاب را مكتوب كرده‌ام و آن را به زودي در اختيار رسانه‌ها قرار خواهم داد. وقتي در آن ديدار رهبري عنوان كتاب من را بردند و از آن تمجيد كردند، لحظه بسيار لذت‌بخشي برايم رقم خورد كه من روايت لذت اين ديدار را به كلمات سپردم تا آنها راوي شيريني آن لحظه باشند. سيدعارف علوي، مسئول برگزاري سومين دوره مسابقه كتاب و زندگي نيز با بيان اينكه در دوره اول اين مسابقه كتاب «من زنده‌ام» نوشته خانم معصومه آباد و دوره دوم اين مسابقه با كتاب «خانواده» برگزار شده، انتخاب كتاب «دختر شينا» را حاصل رأي‌گيري و اجماع عنوان كرد. علوي با اشاره به برگزاري دو دوره گذشته گفت: تجربيات دوره‌هاي پيشين براي ما ارزشمند بود كه افزايش زمان مطالعه، افزايش تيراژ كتاب كه از مطالبات رهبري است، كاهش قيمت كتاب و... از جمله تجربياتي بود كه در دو دوره گذشته به آنها رسيديم. علوي با بيان گزارش كوتاهي از موفقيت مسابقه كتاب و زندگي در افزايش تيراژ كتاب‌ها و كاهش قيمت آنها، اين اقدام را در افزايش ميزان كتابخواني مؤثر دانست.
مسئول دبيرخانه كتاب و زندگي با بيان اين نكته كه روش‌هاي مختلف خريد كتاب از طريق پيامك، تلفني، سايت يا خريد از كتابفروشي‌ها براي حضور در مسابقه در نظرگرفته شده است، ابراز اميدواري كرد اين روش‌ها به چرخه صحيح فروش كتاب كمك كند. علاقه‌مندان به حضور در اين مسابقه مي‌توانند اطلاعات بيشتر درباره سومين دوره مسابقه كتاب و زندگي را از سايت اين مسابقه به دست آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار