کد خبر: 735931
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان " وقف" را نشانه پویایی و سلامت جامعه و مظهر کامل اقتصاد مقاومتی و اسلامی توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت: هم اکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی، 13 موقوفه را در سطح استان در دست احیا و بازسازی دارد.
وی تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی، این تعداد پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و امید است که این پروژه ها تا پایان سال جاری نیز آماده بهره برداری شوند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: هدف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت ها و سرمایه گذاران این بخش است تا با احیای این موقوفات به وظیفه خود که اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش است عمل نماید.
صادقی خاطرنشان كرد: اجرای این پروژه ها و احیای موقوفات که تعدادی از آن ها نیز از موقوفات دارای قدمت هستند، باعث شده است که در هر پروژه تا قبل از بهره برداری کامل از موقوفه به طور میانگین 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شوند كه این موضوع، خود نشان از بزرگی سنت وقف و دور انديشي واقفین نیک اندیش دارد.
وي با بيان اينكهمصداق بارز وقف، چشمه همیشه جوشان است، ابراز كرد: پس از اتمام پروژه هاي مذكور و بهره برداری از این موقوفات، زمینه برای اشتغال به کار تعداد زیادی از جوانان نیز فراهم می شود که این موضوع نیز از جمله نکات مثبت و مهم وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه كرد: اشتغال زايي همیشه در جامعه باعث خیر و برکت شده و می شود و موجب خود کفایی و استقلال در اقتصاد و معیشت مي گردد.
صادقي اظهار كرد: با راه اندازی این پروژه ها بیش از 124 میلیارد ریال ارزش اعیانی و سرقفلی واحدهای تجاری و مسکونی، سهم سازمان اوقاف و امور خیریه می شود که در همین راستا، این ارزش افزوده نصیب موقوفات می گردد و باعث می شود تا سازمان اوقاف و امور خیریه بتواند آن گونه که واقف نیک اندیش در وقف نامه ذکر کرده است به نیت واقف عمل کند و عواید این موقوفات نیز در همان راستا هزینه و صرف شود.
وي گفت: این پروژه ها شامل احداث مجتمع های تجاری و مسکونی، مجتمع های فرهنگی- ورزشی و تجاری و همچنين پروژه ها و مجتمع های گردشگری است که با احیای مکان های تاریخی موقوفه صورت می گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره يه اينكه پروژه هاي ذكر شده در شهرستان های لنجان، ورنامخواست، ورزنه، گلپایگان، خوانسار، شهرضا و گوگد در حال اجرا است، تصريح كرد: در گذشته نیز مجتمع تفریحی و گردشگری در شهر کوهپایه و آبگرم زفره بر روی موقوفات این شهرها بنا شده است كه در حال حاضر نیز پذیرای گردشگران می باشد.
صادقي اظهار كرد: همچنين در حال حاضر کاروانسرای امین آباد شهرضا به بخش خصوصی جهت احیا و مرمت واگذار شده و قرار است که به زودی پروژه این کاروانسرا نیز آغاز شود و با درخواست یک سرمایه گذار، کاروانسرای نوگنبد نایین نیز در مرحله واگذاری است تا پس از اتمام مراحل اداری، جهت مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شود.
وي خاطرنشان كرد: البته این واگذاری ها فقط در قالب اجاره و مشارکت هستند و طبق قانون، موقوفه قابل خرید و یا فروش نمي باشد و در صورت کسب اجازه از نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه می توان آن ها را برای مدت مشخصی اجاره داد یا در مواردی تبدیل به احسن نمود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بيان اينكهوقف، مظهر کامل اقتصاد مقاومتی و اسلامی است و نشانه پویایی و سلامت به شمار می رود، گفت: از ابتدای سال 94 تا پایان تیر ماه جاري نیز 75 وقف جدید توسط واقفین نیک اندیش در استان اصفهان صورت گرفته كه از این تعداد 5 وقف مربوط به مساجد است و در سامانه موقوفات نیز به ثبت رسیده اند.
صادقي با بيان اينكه از اول تابستان 94 تا پایان شهریور ماه سال جاري، طرح نشاط معنوی در حال اجرا است، افزود: این وقف ها در طرح هایی همچون یاس نبوی، آرامش بهاری و ضیافت الهی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در طول سال اجرا مي شود، به ثبت رسیده اند و ارزش ریالی آنان که هم منفعتی و هم انتفاعی بوده اند به بیش از 141 میلیارد و 195 میلیون ریال مي رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر