کد خبر: 735311
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد :
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 70 درصد عملیات حفاری و خدمات جانبی صنعت حفاری در میدانهای مشترک توسط این شرکت انجام می شود.

حیدر بهمنی اظهار کرد: این شرکت در زمان حاضر در طرح توسعه میدانهای نفتی آزادگان و یاران جنوبی 14 دکل حفاری مستقر کرده است.

وی ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران همچنین در حفاری تعدادی از فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی مشارکت داشته و هم اکنون عملیات حفاری در فاز 14 را به طور کلید در دست با 2 دکل دریایی در دست اجرا دارد.

بهمنی به عملکرد این شرکت از بدو تاسیس در اول دیماه 1358 به فرمان امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: این شرکت در ابتدا فعالیت خود را با 6 دستگاه حفاری آغاز  و هم اکنون تعداد دستگاه های خشکی و دریایی شرکت به 75 دستگاه افزایش یافته و تعداد کارکنان شرکت نیز بالغ بر 16 هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در بیش از سه دهه گذشته  حدود چهار هزار حلقه چاه توسط این شرکت به متراژ 8 میلیون و 500 هزار متر حفاری شده و ملی حفاری همسو با عملیات حفاری 27 نوع خدمات مرتبط با این صنعت را به شرکت های متقاضی ارائه می دهد.

وی با اشاره به فعالیت های این شرکت در پروژه های بین المللی، افزود: شرکت ملی حفاری ایران با بهره مندی از نیروهای متخصص و مجرب داخلی، هم اکنون از شرکتهای صاحب نام در عرصه صنعت حفاری در جهان است.

بهمنی توضیح داد: صنعت حفاری در کشور تا قبل از پیروزی انقلاب در دست شرکت های خارجی بود و امروز این صنعت مهم و راهبردی به طور کامل توسط متخصصان ایرانی راهبری می شود و شرکت ملی حفاری دارای برند تجاری و عضو شرکتهای بین المللی است و در مناقصات خارجی شرکت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اهتمام ویژه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: ملی حفاری از پیشگامان حفاظت از محیط زیست است و کاربست مدیریت پسماند از مدتها پیش در دستور کار شرکت قرار گرفته و تاکنون 50 درصد دستگاه های حفاری این شرکت به سامانه مدیریت پسماند تجهیز و تا 3 سال آینده 100 درصد دکل های شرکت به این سامانه تجهیز می شوند.

وی با تاکید بر توجه شرکت به مبحث بومی سازی قطعات و تجهیزات و استفاده از توانمندی های صنعتگران و سازندگان داخلی و بویژه استان خوزستان، گفت: از سال 1376 تاکنون 700 سازنده درون استایی و برون استانی قطعات و تجهیزات حفاری شناسایی و با همکاری آنان نزدیک به 18 هزار قطعه پرمصرف حفاری که تا قبل از آن از خارج کشور تامین می شد، ساخت داخل شده است.

بهمنی با بیان اینکه در سال 76 در مجموع 12 کارگاه با 200 نفر شاغل در شهرک صنعتی شماره یک  اهواز  در زمینه تولید قطعات صنعت حفاری فعالیت داشتند و تنها یکصد قطعه در این واحدها تولید می شد، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 150 کارگاه در شهرکهای صنعتی استان با بالغ بر 2 هزار و 250 نفر نیرو در زمینه ساخت قطعات کاربردی حفاری فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه به نگاه کلان این شرکت به موضوع پژوهش و فناوری و همکاری تنگاتنگ با مراکز آموزش عالی در سطح کشور و استان اشاره داشت و افزود: یک درصد بودجه سرمایه ای شرکت به پژوهش و فناوری اختصاص دارد و تاکنون از این محل 300 میلیارد ریال پرداخت شده که 75 درصد آن سهم دانشگاه های استان خوزستان بوده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر