کد خبر: 734376
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تشریح جزئیات توسعه مسیرهای ریلی جدید حومه‌ای گفت: با ادغام بخش مسکن و حمل و نقل این دیدگاه در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت که شهرسازی مدرن و آسودگی زندگی را برای مردم با ایجاد حمل و نقل حومه‌ای فراهم کند.
 ایسنا: محسن پورسیدآقایی در مراسم آغاز به کار مجدد خط تولید ریل‌باس شرکت ایریکو گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم مهم‌ترین دغدغه ارکان مختلف دولت از جمله راه‌آهن راه‌اندازی تولید داخل بود چراکه ما امکانات بسیار خوبی هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ پرسنل و مدیران لایق داریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بخش عمده عدم فعالیت صنایع ریلی به دلیل قصور مدیران بوده است افزود: اولویت ما راه‌اندازی صنایعی بود که در مدت چند سال گذشته متوقف بودند. در واقع بخش مهمی از این مسائل ارتباط مستقیمی با تحریم‌ها نداشتند.

پورسیدآقایی با یادآوری اینکه زمان روی کار آمدن ما تصویر تلخی از ایریکو وجود داشت ولی سیاست توسعه قطارهای حومه‌ای می‌خواهد این تصویر را به فراموش بسپارد افزود: ما کمبودهایی در بخش ناوگان قطارهای حومه‌ای داشتیم و کارخانجات نیز در آستانه تعطیلی و از بین رفتن قرار داشتند. در این میان این سؤال وجود داشت که چه بروکراسی و منطقی اجازه نمی‌دهد این زنجیره به هم متصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تنها مشکل و گیر موجود عدم فعالیت صنایع ریلی را گیر مدیریتی و اداری خواند و اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیران کارخانه و نظر مثبت مسئولان دولت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت این مشکل حل شد. این خط مشی ادامه پیدا خواهد کرد و من قول می‌دهم تا زمانی که سر کار هستم این کارخانه تقاضا داشته باشد و چرخ آن بچرخد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: در کنار ایریکو همه کارخانجات ریلی به کار افتاده‌اند و خط تولید خود را راه‌اندازی کرده‌اند. در حال حاضر شرکت واگن پارس در حال تولید واگن باری و مسافری بوده و همچنین شرکت پلور سبز دو قرارداد مسافری با شرکت‌های حمل و نقل ریلی بنیاد و رجا بسته است.

وی ظرفیت موجود راه‌آهن را بسیار بیشتر از وضعیت ناوگان فعلی برشمرد و گفت: راه‌آهن سیاستی را دنبال می‌کند که به خریداران واگن تسهیلات تشویقی پرداخت کرده و با بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاران را تحریک به ورود به این بخش کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه پیش از این سیاست توسعه حمل و نقل حومه‌ای در کشور دنبال نمی‌شد اظهار کرد: با ادغام بخش مسکن و حمل و نقل این دیدگاه در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت که شهرسازی مدرن و آسودگی زندگی را برای مردم با ایجاد حمل و نقل حومه‌ای فراهم کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه حمل و نقل حومه‌ای باید در شهرهای بزرگ مانند مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان توسعه یابد گفت: با ایجاد سکونتگاه‌های مناسب در حومه شهرها این امکان باید فراهم باشد مردم بتوانند به راحتی از حومه به داخل شهر تردد کنند و تنها راه حل این حمل و نقل مناسب، حمل و نقل سریع، راحت و ارزان حومه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه، وی توسعه حمل و نقل حومه‌ای را ملاک و اولویت وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن دانست و بیان کرد: در گذشته راه‌آهن فقط برای مسیرهای بلندبرد و مترو فقط برای داخل شهر استفاده می‌شد و اتصالی بین این دو وجود نداشت. امروز وزارت راه و شهرسازی برای اتصال حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری سیاست‌گذاری کرده و متولی حمل و نقل حومه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است ادامه داد: چهارخطه کردن مسیر تهران مشهد دوخطه کردن مسیر قدیم هشتگرد و چهارخطه کردن قطار حومه‌ای سریع‌السیر اسلامشهر و در ادامه دوخطه کردن مسیر پرند و همچنین چهارخطه کردن مسیر ورامین به گرمسار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن به ۲۳ قطار تولیدی از سوی شرکت ایریکو اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این قطارها زودتر از قرارداد تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری و به سرویس حمل و نقل حومه‌ای کشور افزوده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ ما نیازهای بیشتری به قطارهای ریل‌باس و حومه‌ای داریم که این نیازها در حال مطالعه و برآورد است تا چنین قراردادهایی ادامه پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار