کد خبر: 733871
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
جمعي از جوانان نخبه البرزي به همراه تعدادي از فارغ التحصيلان دانشگاه شريف به راهكاري تازه در كاهش مصرف آب دست يافتند.
به گزارش "جوان" با شدت گرفتن معضل كم‌آبي در كشور چند تن از جوانان نخبه و پژوهشگراستان البرز به همراه فارغ التحصيلان رشته هاي مهندسي و شيمي دانشگاه شريف با استفاده ازفناوري نانو، اسپري خاصي براي كارواش‌ها توليد كرده‌اند كه اين واحدهاي صنفي را از آب بي‌نياز خواهد كرد. با كشف اين فرمول مخصوص براي شست‌‌وشوي خودروها از اين پس كارواش‌ها بدون آب قادر به شستن خودروها خواهند بود. محمد محموديان يکي از اعضاي تيم سازنده اين محصول در گفتگو با " جوان"گفت: با توجه به خشكسالي كه ايران درگير آن شده و قطعا همچنان ادامه خواهد داشت به اين نتيجه رسيديم براي مصارفي مثل شست‌وشوي خودرو به جاي استفاده از روش‌هاي سنتي كه آب زيادي مصرف مي‌كند، از روش ديگري استفاده کنيم. به همين دليل به همراه برخي ازدانشجويان دانشگاه شريف فرمولي براي ساخت محصول جديدي طراحي کرديم كه قادر به شست‌وشوي خودرو بدون نياز به آب باشد.

محموديان با تاكيد بر اينكه كشورهاي بسياري مثل آلمان، امريكا و آفريقا براي صرفه‌جويي در مصرف آب چند سالي است كه از اين محصول استفاده مي‌كنند، ادامه داد: فرمول اين محصول را خودمان به دست آورديم و كاملا بومي است. از مزيت‌هاي اين محصول علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف آب اين است که پسماندش آب‌هاي زيرسطحي را آلوده نمي‌كند و در محيط‌زيست باقي نمي‌ماند. هيچ ضرري براي مصرف‌كننده ندارد و در دنيا جزو محصولات سبز به حساب مي‌آيد. همچنين علاوه بر تميزي و براقي از بدنه خودرو درمقابل اشعه خورشيد محافظت مي‌كند و گردوخاك كمتري به خود مي‌گيرد. اين پژوهشگر البرزي از استقبال استان كرمانشاه براي استفاده از اين محصول خبر داد و افزود: با توجه به كم‌آبي پيش‌رو كارواش‌هاي اين استان در مصرف آب در مضيقه بودند كه با استفاده از اين محصول علاوه بر صرفه جويي در مصرف آب توانستند هزينه‌هاي خود را تا حد قابل توجهي کاهش دهند.

وي با بيان اينکه اين محصول در مصارف خانگي مثل شست‌وشوي مبل و فرش بدون استفاده از آب نيز کاربرد دارد ادامه داد: تا به حال حمايت خاصي از اين محصول ملي صورت نگرفته است و اميدواريم علاوه بر حمايت از توليدكنندگان داخلي، در جهت مقابله با بحران کم آبي نيز گام موثري برداريم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار