کد خبر: 733800
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر تقویت مدیریت بیولوژیک در تولید محصولات کشاورزی، گفت: افزایش مصرف سموم کشاورزی در مازندران نگران کننده است.

دلاور حیدرپور اظهار داشت: استفاده از سموم کشاورزی بحثی بوده که نمی‌توان به آسانی از آن گذشت و استفاده نکردن از آن اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: همه دنیا برای حفظ تولیدات کشاورزی خود از این سموم استفاده می‌کنند و در کشورهای اروپایی به ازای هر هکتار، 700 گرم سم و در آمریکا به ازای هر هکتار 100 گرم استفاده می‌شود و صرف سم مازندران و اروپا به یک میزان بوده که البته این میزان در مازندران زیاد نیست.

حیدرپور گفت: متوسط مصرف سموم در هر هکتار مزارع کشاورزی ایران, 560گرم بوده که این میزان در مازندران 700 گرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: این میزان مصرف سم به آن دلیل بوده که آفت‌ها و بیماری‌ها در تمام طول سال در مازندران و دیگر استان‌های شمالی فعال بوده و مصرف سم بیشتر است.

حیدرپورر گفت: برخی از کشاوزان به دلیل عدم آگاهی کافی در مورد استفاده از سموم، عدم اطلاع از نوع آفت و بیماری، مناسب نبودن میزان سم پاشی، سم را بیش از حد نرمال استفاده می‌کنند که این امر به ضرر محصولات کشاورزی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید کشاورزان و باغداران با کمک آموزش، آفت‌ها را به موقع تشخیص دهند و اقدام به سم پاشی کنند.

وی در مورد طرز صحیح استفاده از سم, گفت: کشاورزان می‌توانند با کالیبره کردن سمپاش‌ها، میزان سمی که پاشیده می‌شود را طوری تنظیم کنند که بالاترین راندمان را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر