کد خبر: 731944
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
ما شايد مي‌توانستيم در فينال قهرماني آسيا برابر ژاپن بهتر از اين كار كنيم اما يك جاهايي باخت مي‌تواند تلنگر خوبي براي ما باشد.
ما شايد مي‌توانستيم در فينال قهرماني آسيا برابر ژاپن بهتر از اين كار كنيم اما يك جاهايي باخت مي‌تواند تلنگر خوبي براي ما باشد. حق ما قهرماني بود ولي يك بازيكن تأثيرگذار مثل شيميزو در ژاپن توانست خيلي براي اين تيم تأثيرگذار باشد. آنها توپ‌گيري و خطاي فردي بالايي داشتند. در بازي با ژاپن معتقدم كه بچه‌ها قدري هم حريف را دست‌كم گرفتند و همه فكر مي‌كردند، ژاپن تيمي نيست كه ايران را شكست دهد ولي ژاپن كاملاً در فينال متفاوت بود. البته نبايد دلسرد شويم، ما با تيم دوم نايب‌قهرمان شديم. البته انتظار ما از واليبال بالاست و انتظار به حقي داريم. با توجه به اينكه تيم‌ملي اصلي خود را خسته نكرديم، نايب‌قهرماني در آسيا هم خروجي خوبي بود و تصميم خوبي گرفتيم.
ژاپني‌ها تا فينال حريف سرسختي نداشتند. در آن يك مسابقه هم توانستند به كمك پاسورهاي خود حملات عالي تدارك ببينند و مقابل تك‌دفاع همه توپ‌ها را مي‌خواباندند. در اين شرايط بايد با سرويس‌هاي ريسكي كاري مي‌كرديم كه توپ اول به دست پاسور نرسد. نوساني كه داشتيم به اين دليل بود كه اين تركيب براي نخستين بار كنار هم بازي مي‌كردند و زمان اندكي براي آماده‌سازي داشتند و ديدارهاي تداركاتي خوبي هم نداشتند. شايد روز اول كسي انتظار نداشت كه اين تيم نايب‌قهرمان شود اما رفته رفته تيم بهتر شد. فراموش نكنيم كه ژاپن هم با سه باخت قهرمان شد و در واليبال و سيستم رالي خيلي پيش‌بيني نتايج سخت است. كره‌جنوبي تيم چغري است. ژاپن و كره‌جنوبي با توپ‌گيري خوب كار كردند و هر تيمي كه ساعد اول خوبي داشته باشد، برنده مي‌شود. آنها با ساعد و دريافت اول خوب توانستند بازي را ببرند وكره‌جنوبي و ژاپن هر دو پاسورهاي خوبي داشتند. بايد واقعيت را بپذيريم كه نتيجه خوبي گرفتيم، اين ثابت مي‌كند اينقدر واليبال ايران رشد كرده است كه وقتي تيم دوم ايران نايب‌قهرمان مي‌شود برخي انتقاد مي‌كنند. با وجود اين معتقدم بازيكنان زحمت خود را كشيدند و بدون ديدار تداركاتي خوب در مسابقات شركت كردند.
مصطفی کارخانه/ کارشناس والیبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار