کد خبر: 731784
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
تيم‌ملي كشتي فرنگي جوانان به مسابقات جهاني اعزام شده و با توجه به شرايط تيم‌ملي و همچنين مسابقات نمي‌توان نتيجه را پيش‌بيني كرد...
تيم‌ملي كشتي فرنگي جوانان به مسابقات جهاني اعزام شده و با توجه به شرايط تيم‌ملي و همچنين مسابقات نمي‌توان نتيجه را پيش‌بيني كرد. اين در حالي است كه اهميت دادن به تيم‌هاي پايه در اين مدت بيش از هر زمان ديگري مورد توجه قرار گرفته است.
سرمربي تيم‌ملي جوانان حق دارد نگران آينده تيمش باشد. يكي از مشكلاتي كه معمولاً تيم‌هاي نوجوانان و جوانان با آن دست به گريبان هستند موضوع رفتن سرمايه‌ها به رده‌هاي بالاتر است. حال آنكه مربيان تيم‌هاي پايه تلاش مي‌كنند تا شاگردانشان را تربيت كنند اما آنها خيلي زود به تيم بزرگسالان دعوت مي‌شوند. اتفاقي كه براي تيم رضا سيم‌خواه هم افتاد و سه نفر از قهرمانان جهان اين تيم از رده جوانان به تيم بزرگسالان رفته‌اند. همين مسئله موجب شده تا سرمربي احساس نگراني كند. البته بايد به اين نكته اذعان داشت كه برنامه تيم اعزامي به برزيل مشكلاتي هم داشته از جمله اينكه جوانان پيش از اعزام به مسابقات بازي‌هاي تداركاتي زيادي نداشتند و تعداد تورنمنت‌هاي اعزامي شان نيز كم بوده. بعلاوه اينكه تركيب تيم‌هاي نوجوانان و جوانان به سرعت تغيير مي‌كند. از طرفي مسير طولاني نيز مزيد بر علت شده است.  با وجود اين يكي از بهترين اتفاقاتي كه من در اين مدت ديده‌ام برگزاري مسابقات انتخابي در رده نونهالان است، رده‌اي كه توجه به آن مي‌تواند آينده كشتي ايران را تضمين كند. حركت بسيار خوبي بود و اميدوارم مسئولان فدراسيون به حمايت‌هايشان از تيم‌هاي پايه ادامه دهند. بايد به اين نكته توجه كرد كه رده‌هاي پايه علاوه بر انگيزه و توجه به ابزار كار به شرايط تمريني مناسب هم نياز دارند. اميدوارم حاصل اين توجهات در نهايت به پشتوانه‌سازي تيم‌ملي بزرگسالان منجر شود. در سال‌هاي اخير به اين مهم رسيده‌ايم كه اهميت دادن به رده‌هاي سني تاچه اندازه مي‌تواند در عملكرد تيم‌هاي ملي در مسابقات بين‌المللي تأثير داشته باشد.
رحيم علي‌آبادي/ کارشناس کشتی فرنگی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار