کد خبر: 730997
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
رسول شکری نیا

همزمان با پذيرش قطعنامه 598 از سوی حضرت امام (ره) تا قطعيت يافتن آن، مجالي براي يكي از سفاك ترين گروه هاي تروريستي جهان به عنوان سازمان منافقين به وجود آمد كه به گفته سران وابسته خود نظام جمهوري اسلامي ايران را در مدت زمان سه روز ساقط كنند.

موضوعي كه نه تنها به وقوع نپيوست بلكه با لطف خداوند و كمينگاه الهي در عمليات ظفر مند و غرور آفرين مرصاد ، نهايي ترين و مهلکترین ضربه بر پيكره نفاق وارد و آنان را براي هميشه از رويارويي نظامي با ملت ايران جدا ساخت.

برنامه منافقين اين بار چنين تدارك ديده شد که در سوم مرداد ماه سال 1367، همزمان با آغاز حمله نیروهاي عراقي از بخشی از جنوب ایران و در حالي كه بيشترین نگاه ها و برنامه ها به آن خطه معطوف بود ، نیروهاي سازمان منافقين براساس یک برنامه زمان بندي شده، 33 ساعته با بهره گیري از 25 تیپ که مجموعاً چهار تا پنج هزار نفر را در بر مي گرفت طي پنج مرحله، از شهرهاي سرپل ذهاب، اسلام آباد، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و خود را به تهران رسانده و ضمن اعلام سقوط جمهوري اسلامي، آنرا جشن بگيرند.

سخنگوي گروهک تروریستی منافقین با برشمردن اهداف اين حمله، مهمترین هدف را وارد آوردن تلفات هرچه بیشتر به نیروهاي ایران و بازکردن راه براي یک انقلاب عمومي علیه نظام و حضرت امام خمیني(ره) عنوان كرد.

عمليات فروغ جاويدان(که به دروغ جاويدان مشهور شد) با پشتيباني هوايي جنگنده های رژيم بعثي صدام و همراهي ادوات مختلف از جمله 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره انداز 80 میليمتری، 30 قبضه توپ 122 میليمتری، 150 قبضه خمپاره 400 میليمتری، یک هزار قبضه تیربار کلاشینکف ، 30 قبضه توپ 106 میليمتري و یک هزار دستگاه کامیون و ده ها اقلام دیگر اهدایی رژیم بعث و برخی کشورهای اروپایی پشتيباني شد .

عمليات در سوم مرداد ماه 67 از دشت های سرپل ذهاب آغاز و با حمايت همه جانبه هوايي جنگنده های عراقي ها و آتش توپخانه عراق، منافقين به شهرهاي سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام آباد غرب وارد شده و حرکت خود را به سمت شهر كرمانشاه آغاز کردند.

تنگه معروف و استراتژيك چهارزبر در 35 كيلومتري كرمانشاه كه بعدها به تنگه مرصاد تغيير نام داد، محل رويارويي رزمندگان دلیر سپاه اسلام، بسیجیان و فرزندان خمینی کبیر با مزدوران و وطن فروشان منافق بود.

 

حضور تاثیرگزار و ایثار ماندگار بسیجیان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با پشتیبانی آتش توپخانه ای ارتش و هوانیروز قهرمان کرمانشاه و طراحي عملیاتي کلیدی با عنوان مرصاد (كمينگاه) با الهام از آیه شریف انا ربک لبالمرصاد و رمز مبارك یا علی(ع) که با تدابیر شهید سرافراز امیر سپهبد صیاد شیرازی و سرلشگر محسن رضایی انجام شد، به منافقین اجازه پيشروي تا تنگه چهار زبر داده شد و در يك تاكتيك كاملا مشخص و پيش بيني شده، به طور همزمان در صبحگاه پنجم مرداد ماه از هوا و زمين بر منافقین يورش برده و طي دو روز درگيري، هيمنه پوشالي نفاق را درهم شكسته و طومار آنان را برای همیشه تاریخ درهم پیچیدند.

صبح هفتم مرداد ماه با طلوع آفتاب اثري از منافقين وطن فروش باقي نماند و باقیمانده ياران خائن مسعود و مريم رجوي با تحمل شكست سنگين و متلاشي شدن تمام تجهيزات و ادوات جنگي و تحمل 4800 كشته و زخمي به عراق گريختند.

اين پيروزي ظفرمند رزمندگان اسلام، توان هرگونه باج خواهي و زیاده خواهی را از صدام گرفت و او را مجبور ساخت در 15 مرداد ماه آتش بس را پذيرفته و از موضع ضعف و شکست بر سر ميز مذاكره با ایران بنشيند.

عمليات غرور آفرين مرصاد دستاوردهای داخلي و خارجي بسیاری براي كشور و ملت داشت كه از آن جمله می توان به اتحاد هرچه بيشتر نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيج در داخل كشور، ذلت ابدی براي منافقين در سطح دنيا و قرار گرفتن در آنان ليست گروهك هاي تروريستي حتي در تروريست ترين كشورهای دنيا از جمله ایالات متحده امريكا، هوشياري مستمر ملت بزرگ ايران و نيروهاي مردمي، خنثي شدن تلاش مذبوهانه صدام و ايادي بعثي وي براي سهم خواهي از ايران در پاي ميز مذاكرات صلح و پذيرش زبونانه قطعنامه 598 از سوی وی، تثبيت قدرت و توان بالاي نظامي و امنيتي نظام جمهوري اسلامي درسطح منطقه و قدرت واکنش و عكس العمل سريع رزمندگان اسلام در مقابل هرگونه تجاوز احتمالي تنها بخشي از اين توفيقات بود.

عمليات مرصاد نقطه طلايي پيروزي لشگریان اسلام بر كفر و نفاق بود كه با وحدت، همدلي، هم افزایی و اطاعت همه نيروها تحت نظر و فرماندهی ولایت امر صورت گرفت و گروهک تروریستی منافقین با اضمحلال کامل، دیگر نتوانست شکست خود را جبران کند و مسیر حوادث تروریستی کور، جاسوسی، وطن فروشی و ارتکاب جنایات ضدبشری را در عراق و ایران دنبال کرد و ماهیت چهره کریه خود را تاجایی آشکار ساخت که هم پیمانان و حامیانش را از دست داد.

 

این پیروزی در موقعیت زمانی خود با فتح خرمشهر برابری داشت و کرمانشاه که نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی بود و اولین و آخرین گلوله جنگ به سمت آن شلیک شد، با تقدیم قریب به 10 هزار شهید سرافراز و ده ها هزار آزاده، ایثارگر و جانباز به عنوان سندی کوچک از وفاداری مردم این خطه از ایران اسلامی ثبت و ضبط شد از این رو شش سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی برآن شد با احترام به این همه رشادت، ایثار و فداکاری مردم، تاریخ و تمدن کهن 12هزار ساله و وفادارای و ولایتمداری مردم این خطه، پنجم مرداد را به عنوان روز ملی کرمانشاه اعلام و در تقویم ها بگنجاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر