کد خبر: 729676
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
عاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبرداد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در صورت تصویب مطالعات احداث انبوه‌بر شهری اراک در شورای عالی ترافیک کشور فاز اجرایی احداث تراموا در اراک از سال آینده آغاز می‌شود.

مهدی زندیه‌وکیلی در شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی که با حضور یک گروه تجاری از کشور فرانسه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده در راستای احداث سیستم انبوه‌بر شهری کلانشهر اراک در کارگروه زیربنایی دولت و هیئت وزیران احداث قطار شهری تصویب شد که بر همین اساس نیز شرکت مشاور انتخاب و طرح مطالعاتی آن انجام شد.

وی افزود: با اتمام طرح مطالعاتی توسط شرکت مشاور و انجام امکان سنجی‌ها، سیستم ترموا به عنوان مناسب‌ترین سیستم برای شهر اراک انتخاب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: نتایج مطالعات شرکت مشاور در شورای ترافیک استان تصویب شده است و در حال حاضر برای تصویب به شورای عالی ترافیک ارسال شده که در صورت تصویب در این شورا فاز اجرایی آن در سال آتی انجام می‌شود.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: اجرای قطار شهری در اراک از مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک است که با توجه به صفر بودن میزان آلایندگی این سیستم انبوه‌بر، احداث این سیستم در کلانشهر اراک که با مشکل آلودگی مواجه است، اولویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه استانداری مرکزی در اجرای این سیستم در شهر اراک مصمم است، بیان کرد: در حال حاضر شاهد مراحل ارزیابی و امکان‌سنجی جهت اجرایی کردنبهترین و ارزان‌ترین سیستم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت:در حال حاضر به منظور ارزیابی و انتخاب سیستم مناسب به دعوت شرکت مشاور یک گروه تجاری از فرانسه، که بیش از 17 درصد بازار حمل و نقل جهان را در دست دارد، طرح و مراحل ساخت و ایجاد تراموا در شهر اراک را ارایه کردند که در صورت انتخاب سیستم مناسب مراحل اجرایی آن انجام می‌شود.

زندیه‌وکیلی یکی از مزیت‌های شهر اراک در اجرای قطار شهری را بهره‌گیری از تجارب شهرهای دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: در مطالعات انجام شده تجارب غیرموفق و موفق شهرهای دیگر بررسی شده و همچنین بررسی‌هایی بر روی یک‌صد شهر جهان با جمعیت حدود 500 هزار تا یک میلیون نفر برای جلوگیری از اجرای تجارب غیرموفق انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مصوبه هیئت وزیران 50 درصد اعتبار مورد نیاز اجرای سیستم انبوه بر شهری در کلانشهر اراک توسط دولت و 50 درصد مابقی توسط شهرداری تخصیص می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار