کد خبر: 729451
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
ترديد مجلس درباره سؤال از جنتي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پاسخ به سؤالي درباره مميزي كتاب به مجلس فراخوانده شد، فراخواني كه اما و اگر‌هاي زيادي را به همراه دارد.
محمدصادق عابديني
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پاسخ به سؤالي درباره مميزي كتاب به مجلس فراخوانده شد، فراخواني كه اما و اگر‌هاي زيادي را به همراه دارد.
علي جنتي كه با دو كارت زرد در مرحله خطر قرار دارد، اين بار براي پاسخ به سؤالي درباره مميزي كتاب به مجلس فراخوانده شد. جنتي قرار است سه‌شنبه به مجلس برود و پاسخگوي سؤال سيدناصر موسوي‌لارگاني، نماينده مردم فلاورجان باشد. موسوي‌لارگاني درباره اينكه محور سؤالش از وزير ارشاد چيست، مي‌گويد: سؤال در اين نشست پيرامون مميزي كتاب است، البته اوايل دوران وزارت، ايشان شخصاً اظهارنظرهايي مي‌كردند كه تنش‌زا بود و مسئله ايجاد مي‌كرد، اين دو موضوع مورد سؤال بنده خواهد بود. وزير ارشاد آخرين بار زماني كه در صحن علني مجلس حضور يافت نتوانست با پاسخ‌هايش به سؤالاتي كه مسعود ميركاظمي مطرح كرده بود، رضايت نمايندگان مجلس را به دست آورد و دومين كارت زرد خود را از مجلس نهم گرفت. جنتي قرار بود در همان روز به كميسيون فرهنگي نيز برود و به چندين سؤالي كه كميسيون قرار بود از وي بپرسد، پاسخ دهد كه موضوعات متنوع و به روزي را شامل مي‌شد. اما كميسيون به دليل حضور وزير ارشاد در صحن علني، ترجيح داد زمان ديگري ميزبان جنتي باشد. اما اين بار نماينده‌اي خارج از كميسيون فرهنگي سؤالي را مطرح كرده است و با اعلام وصول توسط هيئت‌رئيسه مجلس، قرار شد تا سؤال در روز سه‌شنبه در صحن علني از علي جنتي پرسيده شود. اما چيزي كه سرنوشت حضور جنتي را در مجلس در هاله‌اي از ابهام فرو برده اين است كه آيا مجلس تمايل دارد وزير ارشاد را با كارت زرد سوم و آغاز استيضاح روبه‌رو كند؟ از فضاي فعلي اينگونه برداشت مي‌شود كه هنوز در مجلس ترديدهايي در اين باره وجود دارد. موسوي‌لارگاني با تأكيد بر اينكه با توجه به دوكارته بودن وزير ارشاد تلاش براي منتفي شدن جلسه است، مي‌گويد: سؤال بنده در مورد موضوع مميزي كتاب است كه احتمالاً روز سه‌شنبه در صورت هماهنگي پرسيده مي‌شود. فعاليت‌هاي علي جنتي از ابتداي تصدي پست وزارت ارشاد زير ذره‌بين مجلس بوده و كميسيون فرهنگي بارها نسبت به اظهارات و اقدامات وزير موضع‌گيري كرده است و بار‌ها از جنتي به عنوان يكي از گزينه‌هاي استيضاح در كابينه نام برده شده است، اما تأييد نماينده فلاورجان بر تلاش‌هايي جهت منتفي شدن سؤال، مشخص است كه در مجلس هنوز تصميم جدي‌اي براي قرار دادن دولت در آستانه يك استيضاح ديگر وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار