کد خبر: 728854
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
در پی جاری شدن سیل صورت گرفت:
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: براساس برآورده کارشناسان در پی جاری شدن سیل و ایجاد خسارات جدی به راه‌های ارتباطی این استان در چند روز گذشته، بیش از 320 میلیارد ریال خسارت به جسم راه وارد شده است.

حیدر نوروزی اظهار کرد: پس از وقوع سیل و رانش در استان بلافاصله عوامل راهداری و دیگر دستگاه‌های امدادی با بسیج تمام امکانات و ماشین‌آلات در مناطق حادثه‌دیده مستقر شدند و اقدامات بهنگامی درباره بازگشایی راه‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان به اجرا گذاشتند.

نوروزی درباره خسارت به راه‌های اصلی و فرعی، افزود: در مجموع به بیش از 145 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان، خسارت به جسم راه وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: بیشترین خسارت در حوزه راه‌های روستایی و ابنیه‌های فنی آن بوده که در طول بیش از 175 کیلومتر وارد شده است.

وی به آسیب‌دیدگی و تخریب 13 دستگاه پل در محورهای روستایی اشاره کرد و ادامه داد: تخریب عرشه فلزی پل در محور روستایی پرچور در منطقه عباس‌آباد، تخریب کامل پل زاورده و امیرده در محور روستایی گردرودبار بندپی‌شرقی و بابلکنار شهرستان بابل، تخریب کامل پل‌های پارسی، سکن، کریکلا، کلاریجان، لله‌بند در محور آزادمهر ـ آلاشت سوادکوه از جمله پروژه‌های خسارتی در بخش پل‌های راه‌های روستایی بوده که بیش از 80 میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های سوادکوه، چالوس، نور، آمل، تنکابن، رامسر، عباس‌آباد، بابل و نوشهر از جمله شهرستان‌های بوده که بیشترین خسارت به راه‌های ارتباطی آنها وارد شده که در این میان شهرستان سوادکوه با بیش از 80 میلیارد ریال بیشترین خسارت وارده را در بین شهرستان‌های استان به خود دید.

وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز بیش از 10 مورد حوادث غیرمترقبه در سطح محورهای استان از جمله سیل بلده‌نور، ریزش کوه در محور هراز و ... رخ داده که این مهم نیاز به توجه ویژه مسئولان امر درباره تامین و تخصیص اعتبار مناسب برای بهسازی و مرمت راه‌های حادثه‌دیده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان درباره آخرین وضعیت راه‌های شریانی استان، گفت: در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر