کد خبر: 728819
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
رحمت اميني در نشست رسانه‌اي رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» اعلام كرد
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري نشست رسانه‌اي رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» با اشاره به اينكه تئاتر به صرف خوب بودن نمي‌تواند مخاطب را به سالن جذب كند، گفت: تئاتر در هر شرايطي بايد مورد حمايت قرار بگيرد.
سپيده آماده
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري نشست رسانه‌اي رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» با اشاره به اينكه تئاتر به صرف خوب بودن نمي‌تواند مخاطب را به سالن جذب كند، گفت: تئاتر در هر شرايطي بايد مورد حمايت قرار بگيرد.
به گزارش «جوان»، نشست رسانه‌اي رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» روز گذشته با حضور رحمت اميني مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري، توحيد معصومي مسئول امور استان‌هاي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري و حميدرضا قنبري مجري و كارشناس برگزار شد. در ابتداي نشست اميني درباره اين رپرتوآر گفت: يكي از هدف‌هاي ما در مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري توليدمحوري است و در همين خصوص قرار است نمايش‌هايي كه در جشنواره «سوره ماه» حضور دارند، در تهران و شهرستان‌ها به اجراي عمومي بروند. در طول سال‌هايي كه من در حوزه هنري مشغول كار هستم از نمايش‌هاي مختلف شهرستاني به صورت انفرادي براي اجرا دعوت مي‌شد اما اينكه نمايش‌هايي از شهرستان‌هاي مختلف به صورت رپرتوآر در تهران اجرا داشته باشند تا به حال سابقه نداشته است.
 وي در خصوص دليل انتخاب نام اين جشنواره تأكيد كرد: چون نمايش‌هايي كه در اين جشنواره حضور دارند، خروجي جشنواره «سوره ماه» هستند و در طول يك ماه به صورت يك رپرتوآر به صحنه مي‌روند، اين نام را براي اين رويداد انتخاب كرده‌ايم و تصميم داريم كه اين اتفاق را به ثبت برسانيم. اين كارگردان تئاتر با اشاره به تأسيس كارگروه اقتباس از آثار ادبي دفاع مقدس در حوزه هنري تأكيد كرد: قرار است تيمي متشكل از بزرگواراني مانند سعيد اسدي، شهرام كرمي، مهرداد راياني‌مخصوص، افشين خورشيدباختري و جواد روشن پس از رصد كتاب‌هاي حوزه دفاع مقدس، متون برتر را براي تبديل به نمايشنامه به هنرمندان پيشنهاد دهند تا در نهايت در قالب نمايشنامه‌خواني و اجراي عمومي به روي صحنه بروند.
در ادامه توحيد معصومي، مسئول امور استان‌هاي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري با اشاره به برگزاري جلسات نقد و بررسي پس از اجراي نمايش‌ها گفت: مدت زمان اجراي نمايش‌ها در اين رپرتوآر براي هر نمايش پنج روز است و شش استان گيلان، مازندران، هرمزگان، اردبيل، قزوين و سيستان و بلوچستان با آثارشان در اين رپرتوآر حضور دارند. وي تصريح كرد: چهار نمايشي كه در اين رپرتوآر اجرا مي‌روند، پيش از اين در جشنواره سي و سوم تئاتر فجر به صحنه رفته بودند و سه نمايش ديگر هم پيش‌تر در جشنواره‌هاي مناطق حضور داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار