کد خبر: 728071
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی مناطقی جدید در شرق فلوجه در ادامه عملیات آزاد سازی الانبار خبر دادند.
تسنیم: منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی مناطقی جدید در شرق فلوجه در ادامه عملیات آزاد سازی الانبار خبر دادند.

به گزارش پایگاه المربد، یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی، مردمی و عشایری موفق به آزاد سازی مناطق الکناطر، الرشاد، البوخنفر، المشحنیه و الصبیحات از توابع الکرمه در شرق فلوجه شدند.

این منبع بیان کرد: ده‌ها داعشی در این عملیات به هلاکت رسیدند.نیروهای امینتی، مردمی وعشایری آماده هجوم گسترده برای محاصره داعش و غلبه نهایی بر آن می شوند.

یک منبع وابسته به فرماندهی پلیس الانبار از پاکسازی منطقه الهیتاویین در جنوب فلوجه به شکل کامل از داعش به دست نیروهای مردمی و امنیتی خبر داد و افزود: در این عملیات از انواع سلاح ها استفاده شد.نیروهای امنیتی و مردمی به عملیات پاکسازی مناطق مطابق طرح های از پیش تعیین شده ادامه می دهند.

محاصره کامل پالایشگاه بیجی

جواد الطلیباوی سخنگوی عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی و امنیتی پالایشگاه بیجی را محاصره و همه خطوط امداد رسانی داعش را از در محورهای منتهی به آن قطع کرده اند.

وی افزود: فقط محور روستای المصلخه نزدیک به پل الفتحه در شمال شرق تکریت باقیمانده است که طی دو روز آینده قطع خواهد شد.تعداد زیادی از نیروهای ما با ادواتشان بر مناطقی از پالایشگاه بیجی مسلط هستند و کنترل آن را در اختیار دارند.همچنین بیش از 250 نفر از عشایر بیجی برای کمک به نگهداری اراضی به نیروهای مردمی کمک می کنند.

الطلیباوی با اشاره به اینکه 50 درصد از پالایشگاه بیجی در اشغال داعش است بیان کرد: نیروهای مردمی و امنیتی داعشی ها را محاصره و خطوط امداد رسانی به آنها را قطع کرده اند و طی روزهای آینده این پالایشگاه به طور کامل آزاد خواهد شد.

خنثی سازی شبکه تروریستی که قصد اقدام تروریستی در بغداد را داشتند

محمد الغبان وزیر کشور عراق اعلام کرد: عملیاتی سه هفته قبل از عملیات الانبار شروع شده که هنوز در شمال بغداد با هدف قطع امداد رسانی به داعش در جریان است.این عملیات، منطقه ذراع دجله به سوی سامراء با هدف امن کردن آن و نیز از شرق دجله تا تاسیسات المثنی و تا بغداد که منطقه ای گسترده و استراتژیک است را در بر می گیرد.

وی افزود:‌آنچه در حال حاضر در الانبار انجام می شود، پاکسازی آن از داعش است به ویژه مناطقی که پس از سقوط الرمادی به دست داعش افتاد.عملیاتی در داخل فلوجه وجود ندارد.عملیات الانبار به فرماندهی هادی العامری و پشتیبانی ارتش و نیروهای وزارت کشور به خوبی پیش می رود و پیشرفت های موثری در اطراف استان به وجود آمده است و پس از آن نوبت فلوجه است.

الغبان تاکید کرد: فعالیت های اطلاعاتی سبب کشف بسیاری از بمب ها قبل از ورود آنها به بغداد شد.همچنین شبکه های تروریستی که اقدام به ورود خودروهای بمب گذاری شده به بغداد با هدف انفجار آن در پایتخت می کرده است، منهدم شده است.

عشایر فرزندان خود را وارد عملیات آزاد سازی الانبار کنند

محمد الکربولی عضو کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق از عشایر استان الانبار خواست که فرزندان خود را وارد نیروهای مردمی کنند و از نیروهای امنیتی در جنگ علیه داعش حمایت کنند.

وی افزود: وظیفه ملی ایجاب می کند که عشایر عراق در عملیات نظامی برای آزاد سازی شهرهای خود و کمک به نیروهای مردمی و امنیتی مشارکت کنند.عشایر باید در عملیات آزاد سازی و پاکسازی و حفظ اراضی آزاد شده شرکت کنند.

الکربولی از فرماندهان عملیات الانبار و مردمی نیز خواست که به جنگجویان عشایری اجازه مشارکت درعملیات آزاد سازی شهرهای خود را بدهند و از پتانسیل های آنها نهایت استفاده را ببرند.

الانبار قبل از عید فطر آزاد خواهد شد

حسن سالم عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش و مردمی به دنیا ثابت کردند که حق بر تکفیری ها داعش پیروز است.همه عراقی ها باید به یاری نیروهای امنیتی و مردمی بشتابند تا دشمن شکست بخورد.

وی افزود: داعشی ها در برابر رزمندگان ما فرار می کنند.داعشی ها ضجه می کنند و دربرابر عراقی ها فرار می کنند.الانبار قبل از عید فطر به طور کامل آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار