کد خبر: 728070
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مصطفی رحماندوست و پژمان رحیمی‌زاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال 2016 میلادی معرفی شدند.

به گزارش«جوان» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از ایران کانون، شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک همه‌ساله نامزدهایی را برای دریافت این جایزه معرفی می‌کنند.

برهمین اساس از سوی کانون مصطفی رحماندوست به عنوان نویسنده و پژمان رحیمی‌زاده به عنوان تصویرگر انتخاب و معرفی شده‌اند در حالی که سال گذشته احمدرضا احمدی در حوزه نویسندگی و علی‌رضا گلدوزیان در حوزه تصویرگری انتخاب‌های کانون را شامل می‌شدند.

این جايزه بزرگ‌ترين جايزه جهاني ادبيات كودك و نوجوان است که از سوی دولت سوئد و به یاد آستريد ليندگرن، نويسنده به‌نام سوئدي و صاحب كتاب‌هايي چون «پي پي جوراب بلند» و «كارلوس روي پشت بام» پايه‌گذاري شده و هدف آن تقويت و بالا بردن كيفيت در ادبيات كودك و نوجوان و ارتقاء حقوق كودكان در جهان است.

بر اساس این گزارش شورای کتاب کودک ایران نیز امسال در حوزه‌ی تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده را معرفی کرده اما نامزد حوزه‌ی نویسندگی این شورا کانون هوشنگ مرادی‌کرمانی است.

در عین حال موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال نامزد جدیدی را معرفی نکرده است.

در همین حال هیات‌های معرفی کاندیدا از 94 کشور جهان توسط مرکز این مسابقه انتخاب شده‌اند تا کاندیدای خود را به منظور شرکت در این رقابت بزرگ ادبی کنند.

گفتنی است جایزه‌ی سال 2015 آسترید لیندگرن به «پروژه تحقیقاتی آموزش‌های جایگزین در آفریقای جنوبی» با نام PRAESA تعلق گرفت. این موسسه در سال 1992 در شهر کیپ تاون آفریقای‌جنوبی تاسیس شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار