کد خبر: 725133
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
رییس هیئت فوتبال خراسان رضوی:
رئیس هیئت فوتبال و فوتسال خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقات چند جانبه بین المللی فوتسال در مشهد در راستای اهداف فراملی فوتبال و افزایش سطح ارتباط فوتبال استان با کشورهای همسایه برگزار می شود.
مهدی برادران روزشنبه در نشست خبری اولین تورنمنت بین المللی فوتسال مشهد که در سالن اجتماعات ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد اظهار داشت: خراسان رضوی گرچه در فوتبال دارای یک جایگاه ملی است اما باید به افق های فراملی فکر کنیم و برنامه های هیئت فوتبال وفوتسال استان هم باید متناسب با این افق متفاوت باشد.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش کرده ایم با کشورهای افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان در حوزه فعالیت های ورزشی به ویژه فوتبال و فوتسال ارتباطات لازم را ایجاد کنیم.

رئیس هیئت فوتبال و فوتسال خراسان رضوی جایگاه مشهد به عنوان دومین شهر ایران را برای برگزاری مسابقات ملی مناسب دانست و افزود: این که همه بازی های تیم ملی در تهران صورت بگیرد مناسب نیست و می توان برخی مسابقات را در دیگر شهرها برگزار کرد تا علاوه بر تمرکززدایی از پایتخت مردم و تیم های فوتبال استان های دیگر ارتباط بیشتری با مسابقات ملی داشته باشند.

وی با بیان این که خراسان رضوی جایگاه اول فوتسال کشور از نظر تعداد تیم ها را دارد افزود: خراسان رضوی در لیگ برتر کشور، لیگ دسته یک و دسته۲ و همچنین در لیگ برتر امید هر کدام ۲ تیم فعال دارد.

برادران برگزاری تورنمنت فوتسال در مشهد را فرصت مناسبی برای آمادگی تیم های استان جهت حضور در لیگ برتر عنوان کرد و افزود: این تورنمنت که برای اولین بار در مشهد و با حضور تیم ملی ترکمنستان، شهرآرا، برگزار می شود

وی افزود: به موازات این رخداد مهم، کمیته فوتسال خراسان رضوی در ۲۷ شهر استان اقدام به برگزاری مسابقات جام رمضان کرده است که هدف از این مسابقات تلفیق امادگی جسمانی و معنوی در میان ورزشکاران استان است.

برادران با بیان این که اقدامات هیئت فوتبال وفوتسال استان مربوط به همه تیم ها است افزود: تیم فردوسی به دلیل عدم آمادگی جهت حضور در این تورنمنت انصراف خود را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا بنا بود مسابقات در دو گروه با سه تیم برگزار شود که به علت عدم آمادگی تیم فردوسی مجبور به برگزاری مسابقات در دو گروه با دو تیم شدیم.

برادران به اهمیت ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: آنچه دراین تورنمنت بیش از سطح مسابقات مدنظر ما بوده ارتقاء سطح ارتباطات بین المللی هیئت فوتبال و فوتسال استان بوده است.

وی با بیان این که برگزاری مسابقات افغانستان در مشهد بازتاب خوبی در میان افاغنه ساکن مشهد داشت افزود: برگزاری این مسابقات از حیث کیفیت مدنظر نبوده و تلاش داشتیم تا پیام آور صلح و دوستی در منطقه باشیم.

نیاز به اقدامات اساسی جهت ارتقای فوتبال داریم

رییس کمیته فوتسال خراسان رضوی نیز در این نشست بیان کرد: فوتسال خراسان رضوی به لحاظ کمی جایگاه خوبی در کشور دارد اما به لحاظ کیفی نیاز به اقدامات اساسی جهت ارتقاء فوتسال استان داریم.

ابوالفضل کریمیان با اشاره به حضور پنج بازیکن مشهد در تیم ملی فوتسال تصریح کرد: نگاه ما در فوتسال خراسان رضوی به افزایش جایگاه این ورزش در استان است و این که فوتسال را فرزند دوم فوتبال ندانیم.

رئیس کمیته فوتسال خراسان رضوی به اخذ مجوز تشکیل هیئت فوتسال در استان اشاره کرد و گفت: برای افزایش سطح بین المللی فوتسال استان نیاز به اقدامات جدی داریم.

وی با بیان این که برگزاری تورنمنت بین المللی فوتسال مشهد در راستای اهداف فراملی این کمیته بوده است افزود: از مزایای این مسابقات توسعه فوتسال استان و افزایش رغبت بخش خصوصی در سرمایه گذاری در این ورزش است.

کریمیان ادامه داد: با توجه به برگزاری مسابقات لیگ برتر زودتر از تقویم هرساله، هماهنگی های لازم جهت برگزاری این تورنمنت که بناست کمکی به تیم های شرکت کننده برای حضور در لیگ باشد زودتر از موعد انتظار صورت گرفت.

وی افزود: سه کمیته مسابقات، پشتیبانی و اطلاع رسانی از طبق برنامه های تعیین شده در حال انجام وظیفه جهت هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات هستند.

کریمیان از حضور پیشکسوتان و مدیران عامل باشگاه های فوتسال کشور در این تورنمنت خبر داد و گفت: رئیس کمیته فوتسال کشور و دبیر لیگ فوتسال و هم داوران بین المللی و ملی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که مسابقات در روزهای ۸ و ۹ خرداد برگزار می شود افزود: در طی برگزاری مسابقات از برخی پیشکسوتان و صاحب نظران فوتسال استان که در این ورزش منشأ خیر بوده اند تقدیر به عمل می آید.

کریمیان تصریح کرد: با توجه به این که خراسان رضوی دو تیم لیگ برتری دارد آمادگی برگزاری مسابقات را در دو گروه با سه تیم داشتیم که به دلیل عدم آمادگی تیم فردوسی این امکان مقدور نشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که برگزاری تورنمنت در سطح فوتسال بین المللی در کشور بی سابقه است مسلما کمبودهایی وجود دارد و برای سال آینده برنامه ریزی برگزاری مسابقات به صورت گسترده تری خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار