کد خبر: 724581
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
جانشین فرمانده سپاه استان البرز:
جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، دفاع مقدس را همچون دانشگاهی دانست که برای همه ابعاد زندگی و اجتماعی درس داشت.

سردار سید یوسف مولایی در آیین تودیع و معارفه فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید حاج احمد آجورلو که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ابعاد دفاع مقدس تولد تفکر بسیجی در جامعه است، گفت: منشاء تفکر بسیجی دین و انقلاب است.

وی تلاش برای توسعه فرهنگ بسیجی در سطح ادارات را ضروری دانست و افزود: در ادارات یکی از بیشترین کلماتی که به گوش می خورد ارباب رجوع است و تفهیم درست و صحیح این کلمه در سطح ادارات با تفکر بسیجی بهتر می تواند اشاعه یابد.

 وی اظهار داشت: وقتی به موضوع بسیج ادارات می رسیم به مولفه و تفکر بسیجی برخورد می کنیم که مهمترین شاخصه یک بسیجی تفکر بسیجی داشتن است.

سردار مولایی ادامه داد: بسیج ادارات یک ماموریت عام دارد که بایستی آن را انجام دهد و یک ماموریت خاص که شاید از آن غفلت شده باشد که همان اشاعه تفکر بسیجی است. وی یکی از مشکلات اساسی در کشور را وجود بروکراسی اداری دانست که به جا مانده از یک سیستم اداری قدیمی است.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه سیستم اداری ویترین نظام جمهوری اسلامی است، گفت: هر ارباب رجوعی در صورت برخورد با مشکلی در یک سازمان دولتی، مشکل را به نظام جمهوری اسلامی برمی گرداند، در صورتیکه به اذعان مسوولین مشکلاتی در سیستم ادارات همچون پارتی بازی، بهره وری پایین، هزینه های بالای سیستم اداری وجود دارد که نیاز این سیستم را به تکان اساسی نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در سیستم اداری کشور ما تکریم ارباب رجوع است، افزود: در این میان تکریم ارباب رجوع بسیار مهم است که فرهنگ و تفکر بسیجی برای حل این مشکل می تواند اثرگذار باشد.

سردار مولایی گفت: وقتی کرامت انسانی کنار گذاشته می شود پول به جای کرامت می آید که رشوه است، رابطه می آید که پارتی بازی اتفاق می افتد، تهدید به جای کرامت، ارعاب به وجود می آورد و زمانی هم تحقیر ارباب رجوع است که عصیان و در نهایت به درگیری و منازعه ختم می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار