کد خبر: 724425
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به بهانه سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی:
صفی‌یاری با تبریک یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:اگاه‌سازی افکار عمومی در مقابله باتبلیغات سوء دشمنان ورفع نیازهای فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان از رسالت‌های این نهاد است

جوان در گفت‌و‌گویی با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و چند نفر از مسئولان استان به برنامه‌های این اداره‌کل در استان و همچنین نگاه مسئولان به عملکرد این نهاد فرهنگی و دینی پرداخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تبریک یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آگاه‌سازی افکار عمومی در مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان از رسالت‌های این نهاد است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته افزود: این اداره کل در زمینه فعالیت‌های دینی، قرآنی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اطلاع رسانی و تبلیغات، عمرانی و رفاهی، امور بانوان، تشکل‌های دینی(هیئات مذهبی، کانون مداحان و ...) اقدامات گسترده‌ای را در سطح استان کردستان انجام داد به طوری‌که برنامه‌های سال 93 به گونه‌ای طراحی شده بود که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی نیازها و خلاء‌های فرهنگی استان را مدنظر قرار داد و سعی بر این بود تا منشا تحولات فرهنگی در استان باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه فرهنگی این اداره‌کل افزود: براساس نیازسنجی‌های فرهنگی که سال گذشته در استان صورت گرفت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در قالب همایش‌ مراسم، کارگاه های آموزشی، چاپ کتاب و موارد دیگری در دستور کار قرار گرفت که از جمله این فعالیت‌ها می توان به برگزاری همایش سراسری منادیان وحدت با عنوان سفیر مهربانی، برگزاری اجلاس منطقه‌ای نماز، برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید آموزش‌های تخصصی، برگزاری اجلاس برنامه و بودجه در سنندج، کارگاه تدوین برنامه پنج ساله در کردستان، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب، کارگاه‌های اموزشی نقد نحله های انحرافی، برگزاری گفتمان‌های دینی دانش‌آموزی و دانشجویی، تشکیل هسته‌های فرهنگی جوان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مبلغین نیز که یکی دیگر از شاخه‌های حوزه فرهنگی است، این اداره‌کل اقدام به اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در طول سال 93 کرده و دوره‌های آموزشی لازم به صورت حضوری و غیرحضوری برای روحانیون را در این اداره انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، برگزاری سلسله مسابقات خانوادگی زندگی در پرتو قرآن و سنت نیز را از جمله دیگر اقدامات حوزه فرهنگی این اداره‌کل در طول سال گذشته برشمرد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره‌کل نیز بیان کرد: در حوزه عمرانی با توجه به مصوبات گسترده سفر مقام معظم رهبری به کردستان احداث مجتمع‌های فرهنگی نور در چند شهر استان انجام شد و هفتمین مجتمع نور نیز در سروآباد به زودی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، راه ‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرهای قروه و بیجار در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد که از جمله این طرح‌ها می توان به احداث مجتمع قرآنی شهرستان بیجار، احداث مجتمع فرهنگی نور مریوان، احداث دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا پسرانه در بیجار و دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه و پسرانه صدرای قروه اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در حوزه قرآنی نیز دارالقرآن کریم استان کردستان نیز توانسته در سال گذشته 26 برنامه شاخص را در استان انجام دهد که برگزاری 25 حلقه تفسیر موضوعی قرآن کریم، برگزاری همایش استانی فعالان قرآنی، تشکیل 10 کمیته قرآنی در ایام دهه مبارک فجر، حمایت و تغذیه فکری و نرم افزاری از 330 تشکل قرآنی و صدور مجوز فعالیت برای 50 تشکل قرآنی در سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.

صفی‌یاری چاپ چندین کتاب مختلف به دو زبان کردی و فارسی از جمله کتاب امام حسین در روایات اهل سنت، مسافر کربلا، منادیان وحدت، آسیب شناسی مراسم عاشورا با تاکید بر قمه‌زنی و دیوان اشعار شمع گروس و کتاب حجاب با عنوان مرواری نیو سه‌ده‌ف (مرواریدی در صدف) را نیز از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته اعلام کرد.

وی بیان کرد: امسال نیز 82 برنامه و فعالیت توسط این اداره‌کل در سال‌جاری برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

 وی یادآور شد: رصد مناسب و به موقع فعالیت‌های فرهنگی در کردستان با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن امری ضروری است و به همین دلیل باید در راستای مدیریت مناسب به این امر مهم به صورت ویژه توجه شود و نیاز است که همه دستگاه‌های فرهنگی استان با  جهت‌گیری مسائل فرهنگی جهت‌گیری صحیح و مومنانه‌ای داشته باشند تا وضعیت فرهنگی استان بر مبنای معیارهای اسلامی گسترش یابد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: با توجه به نگرانی مکرر مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت فرهنگی و تاکید مستمر ایشان بر اولویت فرهنگ و تاکید معظم‌له بر جهت‌گیری سالم فرهنگی لازم است صاحبنظران و نخبگان و مسئولان  فرهنگی در خصوص رفع نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی جدی‌تر و عملیاتی‌تر اقدام کنند و با جهت‌گیری اسلامی و انقلابی فرهنگی تامل و بررسی ریشه‌ای‌تری اعمال کنند و بهره برداری از ظرفیت های آموزه های دینی در این امر مهم یک نیاز لازم و ضروری است.

در راستای فعالیت‌های گسترده‌ای که تبلیغات اسلامی کردستان در طول سال گذشته انجام داده بود نظر برخی از مسئولان استان را در خصوص اقدامات این اداره‌کل در سطح استان جویا شدیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت تبلیغات اسلامی کردستان در مقابله با هجمه های دشمنان قابل تحسین است.

سالار مرادی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌ عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند یک گام موثر را در مقابل هجمه های دشمن بردارد تا بحث فرهنگی در استان کردستان را ارتقا بخشد.

وی افزود: این سازمان از سویی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی است و از سوی دیگر موجبات اعتلای فرهنگ اسلامی را در جامعه فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز فرهنگی کشور بر مبنای اسلامی بودن یک رکن اساسی است تا افراد و سازمان‌ها را موظف به تقویت این بعد ارزشمند و مهم در جامعه کند و تبلیغات اسلامی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های که دارد در حوزه دینی و تبلیغی جهاد به معنای وسیعی خود در جبهه فرهنگی کردستان را تحقق بخشد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: بدیهی است که برای انجام چنین مأموریت بزرگ و در عین حال بکر و بدیع، از ظرفیت‌های مختلف بهره‌ گرفته شود و در این راستا نیروهای متعهد، توانمند مورد نظر قرار گرفته و عهده‌دار وظایف شدند و بدیهی است در انجام این مأموریت سنگین همه بدنه دفتر تبلیغات اسلامی وارد کار خواهند شد.

مرادی یادآور شد: این سازمان با هدف گسترش کمی و کیفی تبلیغات مردمی و تقویت احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام اسلامی پا به عرصه نهاد و با توجه به پویایی این نهاد در جامعه می توان شاهد افتخار آفرینی نسل جدید شد و تمامی ارزش‌ها و آرمان‌های دینی را در آنها دید.

وی گفت: در استان فرهنگی کردستان و جامعه متدین این استان پتانسیل و پذیرش خوبی برای تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی، هنری و آموزش دینی وجود دارد و تبلیغات اسلامی می‌تواند از این ظرفیت بالقوه با توجه به مذهبی بودن بافت استان بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات فرهنگی، دینی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان بسیار ستودنی و ارزشمند است که با در نظر گرفتن جامعه شافعی و جعفری در این استان توانسته است در حد تعادل با توجه به خواسته‌های استان اقدامات فرهنگی خود را هدایت کند و به سمت و سوی مناسب خود به دور از هرگونه جبهه‌گیری سوق دهد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه فرهنگی در کردستان نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است و اختصاص ردیف‌های اعتبارات جهشی در کنار داشتن برنامه‌ریزی درست در این بخش لازم و ضروری است.

* تبلیغات اسلامی در ترویج دین موفق بوده است

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: تبلیغات اسلامی کردستان در نهادینه کردن واجبات اسلامی و ترویج دین موفق عمل کرده است.

ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان مطلوب و نسبت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران یک نهاد مسئول است که خود را نسبت به اقدامات دینی و فرهنگی که در جامعه انجام می‌شود مسئول می‌داند.

ماموستا خدایی افزود: این نهاد دینی و اسلامی در مسیر ترویج دین مبین اسلام و همگام با اهداف نظام متبرک جمهوری اسلامی ایران برای ترویج و تبلیغ هرچه بیشتر دین اسلام مسئولانه اقدام کرده است و تاکنون از هیچ کوششی در راستای ترویج دین مبین اسلام در جامعه و خصوصا استان کردستان دریغ نکرده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی ارگانی که در نهادینه کردن تمام واجبات پوشش اسلامی و ترویج آنچه اصول دین است در استان کردستان موفق عمل کرده است، بیان کرد: نقش شایان این نهاد اسلامی برای روشن تر کردن اهداف اسلامی خود در استان کردستان در بین مردم کاملا محسوس است و با توجه به تمام اقداماتی که در سطح استان توسط این سازمان انجام می‌شود استفاده بهینه از نشر دینی توسط این سازمان بر همگان الزامی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ضرورت وجود نهادها و ارگان‌هایی که بتوانند هر یک به نوعی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند ارزشمند است و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، بنیادی بنا شده است.

وی افزود: در اصل کار هر فرد مسلمانی ترویج دین و امر به معروف و نهی از منکر است که به دلیل برخی کم کاری مدیران و از سوی مخالف گستردگی برنامه‌های ماهواره‌ای با مدیریت دشمنان فرد مسلمان از ذات و اصل خود که همان گام نهادن در مسیر تبلیغ است دور شده است، و اینجا رسالت تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد مروج و تبلیغی در حوزه دین و اسلام پررنگ می‌شود و باید کم کاری دیگر مدیران و تلاش عبث دشمنان را جبران کند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: استان کردستان به‌عنوان یک استان مرزی بیشتر از هر استان دیگری از کشور در تیررس هجمه دشمنان قرار دارد و لازم است فعالیت‌های مثمرثمر خود را بیش از پیش کند تا بتواند در مقابل هجمه‌های دشمنان در استان فرهنگی کردستان گامی موثر بردارد تا فرهنگ اصیل و دینی کردستانی‌ها محفوظ بماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها