کد خبر: 723706
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج خبرداد:
سیدکمال حسینی گفت: کمیسیون تخصصی در این اتاق تشکیل شده است این کمیسیون‌ها را گردشگری،کشاورزی و آب،صنعت معدن و تأمین منابع مالی،امور مالیاتی وگمرکی وتسهیلات تجارت و توسعه صادرات عنوان کرد.

سیدکمال حسینی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در کردستان اظهار کرد: شورای گفت‌وگو، همکاری بخش خصوصی با مسئولان عالی‌رتبه را نهادینه می‌کند.

وی با بیان اینکه با تعامل مشکلات کسب و کار را از پیش رو برمی‌داریم، گفت: ترکیب جدید اتاق بازرگانی متشکل از نیروهای جوان و باپشتوانه پیشکسوتان آمادگی برگزاری و میزبانی نشست‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف چون مالیات، تأمین اجتماعی، آسیب شناسی فضای کسب و کار و تجارت فرامرزی را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن سنندج با بیان اینکه 6 کمیسیون تخصصی در این اتاق تشکیل شده است این کمیسیون‌ها را گردشگری، کشاورزی و آب، صنعت معدن و تأمین منابع مالی، امور مالیاتی و گمرکی و تسهیلات تجارت و توسعه صادرات عنوان کرد.

حسینی با اشاره به تبیین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت در اتاق بازرگانی، گفت: تقویت آموزش روزافزون، ارتباط پایدار صنعت و معدن با مؤسسات علمی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید و بازاریابی از جمله برنامه‌های ما در دوره جدید است.

وی کمک به پیوند کارآفرینان، ایجاد بانک اطلاعاتی واقعی در زمینه صنعت و معدن و کشاورزی، همکاری برای رفع مشکلات، کمک به ایجاد میز برندسازی برای فعالان اقتصادی و ارتباط با صاحبان حرف، کمک به ایجاد جذابیت از طریق تعدیل موانع، همکاری با اتاق‌های خارجی را از دیگر اهداف و برنامه‌های تیم کاری جدید اتاق بارزگانی سنندج عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن سنندج از تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق به تبع مرکز داوری استان کردستان طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: مرکز داوری مشترک بین اتاق بازرگانی سنندج و استان سلیمانیه عراق نیز راه‌اندازی می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه بهبود کسب و کار جزو اولویت‌های اتاق است، تصریح کرد: محیط فعالیت باید به گونه‌ای باشد که به سودآوری کمک کند و از طریق فعالان اقتصادی برای دستیابی به توسعه پایدار بهره‌گیری شود.

وی یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به کارآفرینی را مقررات مالیاتی عنوان کرد و افزود: در سیستم مالیاتی باید انعطاف لازم برای شرایط مختلف اقتصادی وجود داشته باشد تا در شرایط سخت و رکود، مسیر شکوفایی را طی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن سنندج فشار به بنگاه‌های اقتصادی تضعیف شده را ناگوار دانست و گفت: به جای این کار باید شرایطی به وجود آورد تا این بنگاه‌ها قدرتمند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر