کد خبر: 723494
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد:
رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با تأکید بر توجه مبلغان به تبلیغ عملی و رفتای گفت: تبلیغ در عمل، گفتار و رفتار اثر بخش است.
بهروج

 آیت الله شیخ عباس علی صادقی، رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، ظهر امروز، در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه سربازان جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) از سوی خداوند مأمور شد به امر تبلیغ در مدینه بپردازد، افزود: با وجود جنگ های زیادی که علیه پیامبر(ص) صورت گرفت ایشان در انجام وظیفه خویش موفق شد.

آیت الله صادقی با یادآوری به این که پیامبر اکرم همراه تعداد زیادی از یاران خویش تصمیم گرفت به مکه سفر کند و اعما حج عمره را انجام دهد، عنوان داشت: کفار قریش مانع از سفر پیامبر(ص) شدند.

وی خاطرنشان کرد: کفار قریش با پیامبر قرارداد بستند که اگر فردی از مسلمانان کافر شد، کفار آن شخص را بپذیرند و اگر از کفار کسی مسلمان شد پیامبر(ص) آن شخص را نپذیرد.

رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد ادامه داد: پیامبر(ص) این قرارداد را پذیرفت وبا نپذیرفتن افرادی که مسلمان شدند موجب شد تعداد آنان زیاد شود و آن گروه امنیت اجتماعی کفار را به خطر انداخته و موجب لغو قرار داد از سوی کفار قریش شد.

آیت الله صادقی یادآور شد: پیامبر(ص) با ده ها هزار نفر عازم مکه شد و بدون جنگ و خونریزی مردم آنجا را به اسلام دعوت کردند و آنان به اسلام روی آوردند.

وی در اد امه بیان داشت: هدف از بیان این ماجرای تاریخی عبرت گرفتن از تبلیغ عملی و رفتاری پیامبر(ص) است.

آیت الله صادقی با تأکید بر این که مبلغان در امر تبلیغ به تبلیغ عملی و روفتاری اهمیت دهند، افزود: انسان در عمل به خوبی می تواند مردم را هدایت کند.

وی روحانی بودن را افتخار بیان کرد و گفت: مبلغان باید به شغل خویش و مسیری که در آن قرار دارند افتخار کنند.

رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که روحانیت وظیفه سنگینی در برابر اسلام و هدایت جامعه به عهده دارد، عنوان داشت: با تبلیغ عملی، گفتاری و رفتاری خویش باید مردم را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن آگاه کرد.

وی با تأکید بر تقویت و تبیین باورها و ارزش های دینی بین مردم به ویژه بین نسل جوان افزود: با جذب جوانان و تقویت ارزش های دینی بین این نسل می توان هجمه ها و دسیسه های فرهنگی دشمن را خنثی کرد.




 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار