کد خبر: 723280
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
"انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه" طی جلسه در منطقه تجاری گردشگری سپاد به عنوان برترین انجمن تخصصی سال 93 از سوی مهندس محمد روحانی ریاست سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان رضوی انتخاب شد.
به گزارش جوان  و به نقل ازروابط عمومی سپاد، با تفکیک سازمان بسیج مهندسین به سازمان های تخصصی عمران و معماری، صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اقدام به تشکیل و سازماندهی 21 انجمن تخصصی نمود که از بین این انجمن ها، انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه با مدیریت دکتر سیدمهدی درهمی مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد عنوان برتر را کسب نمود.
به همین منظور و جهت کسب آگاهی بیشتر از نحوه انتخاب این انجمن پای صحبت های مهندس محمد روحانی رئیس بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان رضوی، دکتر سید مهدی درهمی مدیر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه و مهندس اسد اسدی دبیر این انجمن نشستیم که در ادامه می خوانیم.
حلقه های صالحین رسالتی که بر دوش داریم
مهندس محمد روحانی رئیس بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان رضوی در ابتدا با اشاره به رسالت سازمان بسیج مستضعفین در ایجاد حلقه های صالحین، تشکیل و سازماندهی انجمن های تخصصی در همین راستا اعلام کرد.
وی افزود: این سازمان بر اساس نیاز و اولویت جامعه و همچنین علاقه و تخصص اعضا تا کنون 21 انجمن تخصصی را ایجاد کرده که از جمله برنامه هایی که در این انجمن ها دنبال می شود می توان به تفسیر قرآن، بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه، سخنان و رهنمود های رهبری و همچنین بنا به ماهیت انجمن به ارایه گزارش ها اشاره کرد.
روحانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل حلقه های صالحین، انتخاب مدیران این انجمن ها بر اساس شایستگی، دیانت، علم و تجربه انجام شده است.
وی همچنین با تاکید بر حضور فعال بسیج در عرصه فرهنگی، اظهار داشت: در راستای اهداف حلقه صالحین و بومی سازی آن اقدامات فراوانی از سوی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان رضوی صورت گرفته است که انجمن های تخصصی بخشی از آن محسوب می شود.
روحانی در ادامه به معرفی انجمن برتر این سازمان پرداخت و بیان کرد: از میان انجمن هایی که در سال گذشته به تشکیل جلسات و ارایه گزارش پرداختند، انجمن عمران و مدیریت پروژه این سازمان با هدایت دکتر سید مهدی درهمی مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد توانست به حداکثر انتظارات پاسخ دهد و به عنوان انجمن برتر معرفی گردد.
وی اضافه کرد: تشکیل منظم جلسات و تدوین صورتجلسات دقیق، طرح مسایل فرهنگی و قرآنی، همت و پشتکار اعضا، نظم و ارایه مباحث کاربردی از پارامترهای مهمی بود که در انتخاب انجمن برتر لحاظ شد.
رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان رضوی در پایان با اشاره به نحوه انتخاب مدیران انجمن ها، اظهار داشت: دکتر سید مهدی درهمی از اعضای متخصص، متعهد و با تجربه ای است که با آشنایی کامل از ابعاد مختلف این حوزه توانسته ارتباط خوبی را میان اعضا بوجود آورده و به انتقال تجربیات بپردازد.
بصیرت افزایی و ایجاد هماهنگی در حلقه های صالحین
در بخش دیگر این گزارش مدیر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه نیز طی سخنانی در ارتباط با تشکیل حلقه های صالحین، اظهار داشت: شکل گیری حلقه های صالحین در قالب سازمان بسیج زیر نظر فرماندهی کل قوا صورت گرفته که با پیگیری ریاست سازمان بسیج نیز این مسئله با جدیت دنبال می شود.
دکتر سیدمهدی درهمی در ارتباط با ساختار حلقه های صالحین، تصریح کرد: آحاد بسیج در یک ساختار سازمان یافته با موضوعات مختلف بسیج آگاه می شوند.
وی با بیان اینکه در حلقه های صالحین موضوع بصیرت افزایی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین حلقه ها مد نظر است، خاطرنشان کرد: ابتکاری که در سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی صورت گرفت، استفاده از ساختار حلقه ها با عنوان انجمن های تخصصی است.
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد ادامه داد: تشکیل انجمن های تخصصی در طی این مدت، سبب ایجاد یک ساختار منسجم نیروی انسانی در جهت اهداف بسیج و ارتقاء علمی و تجربی اعضاء انجمن در یک گرایش مطلوب شده است.
نیروی انسانی بسیج باید به تراز انقلاب اسلامی برسد
درهمی با تأکید بر اینکه وظیفه حلقه های صالحین تربیت نیروی انسانی از انقلاب اسلامی است، بیان کرد: تراز انقلاب اسلامی بالا بوده و بنابراین؛ نیروی انسانی باید به تراز انقلاب اسلامی برسد که این مسئله نیاز به تربیت دارد و تربیت نیز با آموزش و ممارست محقق می شود.
وی افزود: در همین راستا در سازمان بسیج مهندسین استان خراسان رضوی انجمن های تخصصی شکل گرفت و فعالیت آن نیز از سال گذشته آغاز شد.
این استاد دانشگاه درباره انجمن تخصصی مدیریت پروژه، اظهار داشت: جلسات این انجمن هر دو هفته یکبار برگزار شده و در هر جلسه یکی از مباحث تخصصی مدیریت پروژه مورد بحث قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: به علت حساسیت شرایط کشور در ارتباط با پروژه های مربوط به توسعه و آبادانی، تلاش شده تا از تمامی دستاوردهای روز مدیریت پروژه در سطح دنیا استفاده شود.
درهمی در ادامه افزود: در این جلسات سه استاندارد مهم در حوزه مدیریت پروژه با عنوان های BMBOK رایج‌ترین معیار برای شکل‌دهی و ارزیابی سیستم‌های مدیریت پروژه، ICB مبنای شایستگی برای مدیریت پروژه‌ و استاندارد PRINCE2 یک روش فرآیندی موثر برای مدیریت موثر پروژه است، مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی با اشاره به دیگر برنامه های این انجمن، بیان کرد: بازدید از پروژه های موفق عمرانی در دستور کار این انجمن قرار دارد و در این جلسات از پروژه های منطقه تجاری گردشگری سپاد به عنوان پروژه های موفق شهر مقدس مشهد بازدید به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه در این جلسات فعالیت های منطقه تجاری گردشگری سپاد به عنوان الگوی یک سازمان پروژه محور مورد بحث قرار گرفته است، اظهار داشت: مدیر ایمنی و بهداشت کار شرکت سپاد و مدیر کنترل پیشرفت پروژه های سپاد در دو جلسه جداگانه دست آوردهای ارزشمند خود در سپاد را معرفی کردند.
درهمی درباره انتخاب انجمن تخصصی عمران و مدیریت پروژه سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی به عنوان انجمن برتر، تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات در منطقه تجاری گردشگری سپاد، محتوای غنی و مناسب جلسات، رضایتمندی اعضای انجمن و همچنین مفید بودن اطلاعات ارائه شده در جلسات از مهم ترین دلایل انتخاب این انجمن به عنوان انجمن برتر است.
وی کارکرد اصلی انجمن را اشتراک گذاری دانش و تجربه های موجود بین اعضا عنوان کرد و افزود: در جلسات انجمن تخصصی عمران و مدیریت پروژه سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی بیش از 10 ارائه رسمی به صورت سمینار توسط اعضا صورت گرفت و به این ترتیب آموخته های افراد با سایرین به اشتراک گذاشته شد.
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در پایان یادآور شد: تصور براین است تا استقرار فعالیت چنین انجمن هایی منجر به تربیت افراد ورزیده و توانمند در حوزه مدیریت پروژه گردد به گونه ای که در آینده برای انتخاب مدیران پروژه در سطح استان بتوان به سراغ افرادی که در قالب این انجمن های تخصصی تربیت یافته و سرآمدی لازم را دیده اند رفت.
اعضای انجمن خود تولیدکننده محتوای غنی هستند
مهندس اسد اسدی دبیر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه نیز در سخنانی به اهداف تشکیل انجمن تخصصی بسیج مهندسین عمران پرداخت و اظهار داشت: به منظور استفاده بهتر از نخبگان و تقویت آنان برای حضور فعال در جامعه انجمن های تخصصی ایجاد شده است.
اسدی به عنوان رتبه برتر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این انجمن به عنوان فعالترین انجمن، بالاترین خروجی را در بین سایر انجمن ها داشته است.
وی در ادامه بیان کرد: تحلیل مسائل روز و مباحث تخصصی از مسائل مطرح شده در جلسات انجمن است و اعضا خود تولیدکننده محتوای غنی هستند.
دبیر انجمن تخصصی مهندسی عمران و مدیریت پروژه درباره تشکیل حلقه های صالحین، تصریح کرد: پایگاه های بسیج در مساجد به عنوان یک حلقه محسوب می شوند که تشکیل آن ها نشات گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است و شکل کار در سازمان بسیج مهندسین عمران در سازماندهی انجمن ها دیده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار