کد خبر: 723125
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:
مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که دولت و ملت باید نقد منصفانه داشته باشند، گفت: نقد منصفانه امری مهم در تعالی جامعه است.
بهروج

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، در مراسمی که به مناسبت ۲۴ خرداد سالروز انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "طلوع امید" در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت: امام(ره) مردم را از پایه های جمهوری اسلامی می دانست.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به نام گذاری شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب براساس نیاز جامعه شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت را مطرح کردند.

وی افزود: همدلی به معنای توان فهم عقاید و باور دیگران، درک طرف مقابل و توجه به احساسات، نیازها و تقاضاهای دیگران است.

حجت الاسلام مبلغی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در راستای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و بهبود اقتصاد کشور با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور، خواسته اند ملت و دولت مشکلات همدیگر را درک کرده و با یکدیگر همدل و هم زبان باشند.

وی در ادامه با بیان این که همدلی به معنای سکوت و انفعالی برخورد کردن نیست، عنوان داشت: همدلی به معنای عدم وجود نقد و انتقاد نیست.

مدیر حوزه های علمیه لرستان همدلی و همزبانی دولت و ملت را سخن، پیام اسلام و عقل دانست و افزود: همدلی دولت و ملت در جهت توسعه کشور امری ضروری است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که دولت و ملت باید نقد منصفانه داشته باشند، اظهار داشت: انتقاد سازنده لازمه پیشرفت و تعالی کشور است.

وی  با بیان این که هر کدام از استان های کشور می توانند به عنوان الگویی درست از نظام جمهوری اسلامی خود را مطرح کنند، یادآور شد: لرستان به واسطه شرایط اقلیمی و قدمت تاریخی خود می تواند به عنوان الگویی در پاره ای از مباحث اقتصادی تبدیل شود.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: توجه به گذشته لرستان نشان از وجود زیرساخت های اساسی برای پیشرفت این استان دارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به وجود مدارس علمیه با قدمت ۴۰۰ ساله در لرستان ادامه داد: لرستان یکی از قطب های اصلی حوزه علمیه بوده است.

وی بیان داشت: ارتباط مردم این استان با روحانیت گواه این مسأله است لذا این استان سرمایه ای عظیم از حیث فرهنگی دارد.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: استان لرستان و برخی از مناطق این استان را می توان به عنوان الگویی صنعتی و فرهنگی معرفی کرد.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار