کد خبر: 720313
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
امروزه تعطیلی دنیای مجازی غیرممکن است؛ بنابراین تمام تلاش والدین باید در خصوص آشنایی صحیح و درست فرزندان با فضای مجازی باشد.
سید حسین صدری
استاد حوزه و دانشگاه گفت: والدین باید آموزش و آگاهی‌های لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی را فرا گیرند تا بتوانند در زمینه تربیت فرزندانشان در عصر رسانه موفق باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی گرجی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: امروزه تعطیلی دنیای مجازی غیرممکن است؛ بنابراین تمام تلاش والدین باید در خصوص آشنایی صحیح و درست فرزندان با فضای مجازی باشد.
وی، با تاکید بر داشتن هدف و برنامه برای انجام هر فعالیتی تصریح کرد: دنیای مجازی نیز از این امر مستثنی نیست و برای تعدیل و استفاده بهینه که هدف است باید برنامه‌ریزی صحیح ارایه شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی یادآور شد: عدم آشنایی با دنیای مجازی منجر به عدم موفقیت و رشد فرد می‌شود و این آشنایی باید در حد اعتدال و استفاده‌های صحیح باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه اعتیاد فقط به مصرف مواد مخدر بسنده نمی‌شود ادامه داد: حتی در دینداری هم عدم شناخت صحیح از فضایل و رذایل منجر به افراط و تفریط می‌شود.
وی تاکید  کرد: اعتیاد به دروغ و غیبت و بدبینی، نتیجه عدم شناخت صحیح از دین است و درک ناصحیح از دنیای مجازی انسان را از هویت انسانی خارج می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی، به شناخت کامل به هر بحث و موضوع قبل از ورود به آن تاکید کرد و اظهار داشت: در مورد فضای مجازی نیز این امر صدق می‌کند و والدین نیاز به شناخت و آگاهی لازم در این زمینه دارند.
وی ، با بیان اینکه والدین نیاز به آگاهی و شناخت کامل نسبت به تربیت فرزند دارند، گفت: شناخت، ما را در غلبه با هر مشکلی یاری می‌نماید، هرچند آن مشکل در آغاز سخت و مرموز باشد. خداوند نیز کاملا به انسان شناخت دارد حتی اولیاء و پیامبرانی را که برای هدایت انسان فرستاده نیز اشراف کامل به انسان و راه کمال آن داشته‌اند.
این استاد حوزه و دانشگاه، در پایان از والدین خواست فرمایش و سفارش مولای متقیان حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) که می‌فرمایند: «فررزند زمان خویش باش» را سرلوحه تمام امور به خصوص تربیت فرزندان خود قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر