کد خبر: 719391
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به مناسبت روز جهانی فشار خون برگزار شد:
به مناسبت فرارسیدن روز جهانی فشار خون، راهپیمایی گروه کوهنوردی به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و با همکاری واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
در این مراسم  جمعی از کارکنان و خانواده هایشان مسیر ییلاقی قزاآن تا بن رود قمصر را پیمودند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به نامگذاری شعار امسال روز جهانی فشار خون با عنوان "اگر سلامتی برایت مهم است فشارخون خود را اندازه گیری کن" اظهار داشت: روز جهانی فشارخون امسال بر روی کمک به افراد برای آگاهي از ميزان فشارخون و اقدام برای کنترل آن و عوامل خطر آن تاکید دارد.
وی گفت: هدف روز جهانی فشارخون امسال تشویق افراد به اندازه گيري فشارخون خود در منزل يا توسط كاركنان بهداشتي و ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی است که اثر بسیار مهمی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: فشارخون بالا علامت ندارد و تنها راه پی بردن به فشار خون، اندازه گیری به وسیله دستگاه فشارسنج است.
دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اینکه بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی اولین عامل کشنده در سراسر جهان هستند که در سال سبب مرگ 17 و نیم میلیون نفر یعنی در هر 2 ثانیه یک مرگ اتفاق می افتد، تصریح کرد: در صورت کاهش عوامل خطر، این بیماری ها به مقدار زیادی قابل پیشگیری هستند.
وی، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی را شامل فشارخون بالا، کلسترول خون بالا و قند خون بالا، مصرف دخانیات، عدم مصرف مقدار کافی میوه و سبزی، اضافه وزن و چاقی و کم تحرکی برشمرد.
دکتر مروجی، با بیان اینکه در مجموع این عوامل مسوول  80 درصد مرگ های ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی هستند، افزود: بعضی از این عوامل مانند فشارخون بالا، کلسترول خون بالا و مصرف دخانیات قابل تغییر و کنترل و بعضی عوامل دیگر مانند جنس و سابقه خانوادگی غیر قابل تغییر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر