کد خبر: 719060
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که مذاکرات به نتیجه می‌رسد، گفت: ایران برای تعامل بیشتر از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری و ساخت نیروگاه دعوت می‌کند.
باشگاه خبرنگاران: "بهروز کمالوندی" در حاشیه چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‌ای اظهار داشت: مایه افتخار است که کشور ما کارهای زیادی در عرصه کشاورزی هسته‌ای انجام داده است و در آینده هم خدمات بیشتری به کشاورزی هسته‌ای کشور خواهیم داشت، به طور کلی صنعت هسته‌ای در حال رشد و روبه جلو است. در همین راستا باید اول زیرساخت‌ها با کمک دولت و مجلس و هم چنین تشویق‌هایی برای جذب بخش خصوصی انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این که رسانه‌ها می‌توانند این موضوع را فرهنگ‌سازی کنند، بیان کرد: کسانی هم که می‌توانند در این زمینه به سرمایه‌گذاری بپردازند باید توجهشان جلب شود.

وی ادامه داد: ما با چالش‌هایی روبه رو هستیم اما به صورتی نیست که نتوانیم این چالش‌ها را حل کنیم و 14 هزار متخصص و مسئولین معتقد هستند که ما می‌توانیم و خواستن توانستن است و ایران می‌خواهد پرچم‌دار ترویج علم هسته‌ای در جهان باشد.

کمالوندی با تاکید بر حصول توافق نهایی افزود: بر اساس مبانی بین‌المللی توافق را انجام می‌دهیم و بر اساس آن محدودیتی برای ما تعریف شده و هم چنین شفاف سازی در قالب‌های تعریف شده بین‌المللی خواهیم داشت و خارج از این چیز دیگری نیست که مورد قبول ما باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که آژانس بارها اعتراض کرده که کلمه PMD (مباحث امنیتی و دفاعی) مفهوم و معنایی ندارد، تاکید کرد: لزومی ندارد که از این کلمه استفاده شود زیرا در ذهن مخاطب مواردی متبادر می‌شود.در بیانیه تهران که بین آژانس و سازمان انرژی اتمی در آبان ماه 92 صورت گرفت مسائل و موضوعات گذشته و حال مورد بررسی قرار گرفت و به نظرم پیشرفت خوبی داشتیم.

کمالوندی در پاسخ به سوال دیگری گفت: با روسیه قراردادهایی در رابطه با برق داشته‌ایم اما کشور ما ترجیح می‌دهد که منابع متنوعی داشته باشد و البته روسیه یکی از شرکای اصلی ما خواهد بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه افزود: ما می‌خواهیم تعامل بیشتری با کشورهای دیگر داشته باشیم و در حال حاضر از کشورهای مختلف دعوت می‌کنیم که در این صنعت با ما همکاری داشته باشند و آن‌ها می‌توانند در ایران نیروگاهی بسازند و بعد در مرزهای کشورهای هم‌جوار ایران به دیگر کشورها تحویل دهند و من فکر می‌کنم مذاکرات به نتیجه می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار