کد خبر: 719023
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان :
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اتمام کار مبارزه با سن مزارع گندم وجو در غرب این استان، گفت: در 16 هزار و 650 هکتار اراضی غلات در استان سمنان با آفت سن مقابله شد.
عباس مشیریان افزود: از آغاز مبارزه با سن غلات تاکنون در سطح 10 هزار و 970 هکتار اراضی گندم و 5 هزار و 680 هکتار مزارع جو با سن غلات مبارزه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمسار با 8 هزار و 300 هکتار و شهرستان آرادان با 4 هزار و 420 هکتار بیشترین سطح مبارزه انجام شده است و کار مبارزه در این شهرستان ها در حال اتمام است.
مشیریان خاطرنشان کرد: از شروع کار مبارزه با آفت سن در 13 هزار و 390 هکتار از مزارع گندم و جو با سن مادری و 3 هزار و 260 هکتار با پوره مبارزه شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: برآورد می شود کار مبارزه با سن غلات در نیمه دوم خردادماه و در سطح حدود 25 هزار هکتار به پایان برسد.
سن غلات یکی ازحشره های زیان آور و آفت مهم غلات است که بر کاهش میزان تولید و کاهش کیفیت غلات تاثیر مهمی دارد.
سن غلات از خانواده نیم بالان به نام محلی سونی یا سن معروف است در غالب کشورهای جنوب شرقی اروپا و آسیای میانه نظیر سوریه، ایران، ترکیه و عراق وجود دارد و خسارت قابل توجهی به غلات وارد می کند.
سن غلات از گندم، جو و چاودار تغذیه می کند ولی خسارت عمده آن روی گندم است و به همین دلیل به سن گندم معروف است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر