کد خبر: 718869
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان خبر داد:
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان از ارسال 298 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار در این دانشگاه خبر داد.
 علی‌اکبر امین‌بیدختی گفت: از این تعداد، 155 عنوان مقاله با رأی هیئت داوران پذیرفته شد که 15 مقاله به صورت سخنرانی در این همایش یکروزه ارائه می‌شود و بقیه در مجموعه مقالات به چاپ می‌رسد.
وی تصریح کرد: ولی تیموری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمد وکیلی استاندار سمنان از سخنرانان این همایش هستند.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان افزود: این همایش با تأکید بر چالش‌ها و راهکارهای کاربردی در صنعت گردشگری در 18 محور، 29 اردیبهشت‌ماه ساعت 8:30 صبح در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.
امین‌بیدختی با اشاره به اینکه در این همایش راهکارهای کاربردی برای رونق‌ بخش گردشگری ارائه و سعی می‌شود قدمی جهت برطرف شدن مشکلات پیش‌روی این صنعت برداشته شود، افزود: گردشگری و توسعه پایدار، گردشگری در افق 1404، گردشگری و جهانی‌ شدن، گردشگری و اقتصاد، گردشگری و فرهنگ، گردشگری و سیاست، گردشگری و مدیریت، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری ورزشی، گردشگری رویدادها، گردشگری بین‌الملل، بازاریابی گردشگری، گردشگری و بیابان، اکوتوریسم، ژئوتوریسم، گردشگری و اقلیم از محورهای این همایش یک‌روزه است.
وی با بیان اینکه ایران با دارا بودن تنوع اقلیمی کم‌نظیر، فرهنگی و تاریخ کهن، وجود آثار باستانی فراوان و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی نادر، همواره جزء 10 کشور برتر در زمینه دارا بودن منابع گردشگری محسوب می‌شود، افزود: کشور در میان 150 کشور عضو سازمان جهانی توریسم در بخش توریسم‌پذیری در مقام هفتاد و پنجم قرار دارد.
امین‌بیدختی ادامه داد: سهم ناچیز ایران در صنعت گردشگری نشان‌دهنده آن است که صنعت گردشگری نتوانسته نقش خود را به‌ عنوان عامل توسعه اقتصادی کشور و معرفی ایران به‌ عنوان یک کشور توریستی و فرهنگی به‌ خوبی ایفا کند.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: جمعیت جوان، نرخ بالای بیکاری، لزوم افزایش درآمد ارزی و سرمایه‌گذاری خارجی و توجه بیش از بیش به این صنعت می‌تواند زمینه رسیدن به اشتغال کامل، افزایش درآمد ارزی، معرفی تمدن و فرهنگ ایران به جهانیان، تعامل گسترده و سازنده با کشورهای دنیا و در هم شکستن مرزهای قومی و اقلیتی را فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر