کد خبر: 718769
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
با حضور مسئولین شهری انجام شد:
عملیات احداث مسجد نبی(ص) شهرک الهیه اسلامشهر با حضور مسئولین شهرستان اسلامشهر در زمینی به وسعت 2هزار متر مربع آغاز شد .
محمدرضا عباسی

بمناسبت سالروز بعثت حضرت رسول اكرم(ص)  با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع كثيری از مردم اسلامشهر، آغاز عمليات ساخت و احداث مسجد نبی(ص) شهرك الهيه در زمينی به مساحت دو هزار متر مربع آغاز شد.

ولی اله اصغری رييس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در حاشيه اين مراسم طی سخنانی اظهارداشت : شورای شهر اسلامشهر در دو سال گذشته در حد توان مجموعه شهرداری، كمك و مساعدت های لازم را به مساجد و حسينيه ها داشت و در سال جاری تلاش مي كنيم تا مراكز مذهبی و فرهنگی به خودكفايی برسند.

ولي الله اصغری تسهيل و مساعدت در صدور مجوزهای قانونی برای ساخت مسجد را از وظايف شهرداری دانست وافزود : زيبنده شهری با نام اسلامشهر نيست كه در برخی از مناطق آن مسجد نداشته باشد، مجموعه شورا و شهرداری آماده هر گونه مساعدت برای ساخت مسجد در مناطق و شهرك های جديد است.

وی تاکید کرد:  با مصوبه شورای اسلامی شهر تمام مساجد می توانند با توجه به مساحت خود از احداث واحد تجاری برخوردار شوند تا ديگر نيازي به كمك ديگر ارگان ها نداشته باشند.

اصغری  با اشاره به استقبال كودكان و نوجوانان برای حضور در مساجد، تصریح کرد: در طول تاريخ اسلام مساجد به عنوان بهترين پايگاه مردمی برای پرورش نسلی متعهد و ايثارگر شناخته شده اند.

وی خاطر نشان کرد: بايد متوليان فرهنگی نگاه ويژه ای به مراكز فرهنگی مساجد داشته باشند تا بتوان  با هجوم و شبيخون فرهنگی  دشمنان اسلام مقابله كرد،که  بهترين راه آن حضور در مساجد و استفاده از برنامه های فرهنگی متنوع است.

مردم همت كنند تا مسجد نبي زودتر ساخته شود

حجت الاسلام محمد نوروزی امام جمعه اسلامشهر با اشاره به اينكه نبايد منتظر كمك های دولتی برای ساخت مسجد بود، اظهارداشت: مسولین شهر و خيرين تا می توانند برای ساخت مسجد بايد مساعدت كنند ،ولي مردم نبايد منتظر بمانند ، هر كس باید  در حد توان خود كمك كند تا هر چه زودتر شاهد  تکمیل و افتتاح اين مسجد باشيم.

نوروزی با ذكر حديثی از پيامبر اكرم(ص) تاکید کرد: آيت الله ميلاني(ره) در جلد4 كتاب چگونه پيشوايان خود را بشناسيم؟ با ذكر حديثي از زبان يك مفسر و محدث سني بيان مي كند،که  پيامبر اسلام  می فرمايند: زمين به وسيله پيامبران زينت بخشيده شده و سلسله پيامبران با چهار پيامبر به نام های ابراهيم خليل الله، موسی كليم الله، عيسي بن مريم و محمد(ص) زينت يافته است.

وی  ذكر صلوات بر اهل بيت در تشهد نماز را واجب دانست و اظهار داشت: خداوند زمين را با اهل بيت محمد(ص) روشنايی بخشيده است، تمام فقهای شيعه و حتی شافعی يكی از امامان چهارگانه اهل سنت، صلوات بر اهل بيت پيامبر(ص)را  در تشهد نماز واجب مي دانند و بقيه نيز منكر اين موضوع نيستند و مستحب اعلام مي كنند.

نوروزی بیان داشت :  در ادامه حديث ذكر شده از پيامبر آمده كه زينت بخش اهل بيت، حضرت علي(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) هستندکه ،در روز مباهله حضرت محمد(ص) با اين چهار بزرگوار به مبارزه با سران مسيحيت می رود كه بزرگ اين قوم با ديدن نورانيت و جذبه اهل بيت از مباهله دست می كشد.

نماينده ولی فقيه در شهرستان اسلامشهر، خاطر نشان کرد: پيامبر مي فرمايند: پنج گروه می ميرند ولی به وسيله اعمالشان همچنان مانند چشمه ثواب آخرت به قبرشان جاری می شود كسانی كه درخت می كارند، چاه آب حفر می كنند، مسجد می سازند، قرآن می نويسند و در اختيار ديگران می گذارند و در آخر اشخاصی كه فرزند صالحی از خود به يادگار بگذارند، اميدواريم با همت مردم و مسولان مسجد نبی كه نياز اساسی اهالی شهرك الهيه است هر چه زودتر ساخته شود.

قابل ذکر  است که  در حال حاضر با همت مردم ساختمان كوچكی در محل ساخت مسجد نبي (ص) شهرك الهيه اسلامشهر بنا شده و هر شب صدای روح انگيز اذان به گوش می رسد و نماز مغرب و عشا در آن اقامه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر