کد خبر: 718709
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
در آیینی با حضور مسئولین و مردم سمنان:
برگزیدگان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سمنان در آیینی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تجلیل شدند.
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله واحدی  در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح تربیت حافظان در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان گفت: حافظان و عاملان قرآن باید دستورات قرآن را سرلوحه رفتار و منش خود در جامعه قرار دهند.
وی در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت باب‌الحوائج، حضرت موسی ابن جعفر (ع) در حرم مطهر فرزندش در سمنان برگزار شد، افزود: حفظ قرآن از صدر اسلام به دلایلی مانند جلوگیری از تحریف و نقش قرآن در ارتقای اخلاق و رفتار اجتماعی و فردی انسان‌ها، توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) مورد تأکید قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: تدبر و تفکر در آیات قرآن موجب افزایش معرفت نسبت به راه حق خواهد شد و کاستی‌ها و نقایص را تبدیل به حسنه و خوبی خواهد کرد.
واحدی خاطر نشان کرد: توقع مردم از حافظ و قاری قرآن این است که رفتاری بر خلاف دستورات دین و قرآن انجام ندهند و در راستای قرآن حرکت کنند.
وی ضمن ارزشمند خواندن کار حافظان قرآن کریم تصریح کرد: آثار و برکات حفظ قرآن علاوه بر خود شخص حافظ، اطرافیان و نزدیکان وی را نیز شامل خواهد شد و موجب حرکت جامعه به سمت سعادت و کامیابی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: عمل به دستورات قرآن موجب جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود و نقشه‌های شوم آن‌ها را خنثی می‌کند.
وی گفت: مداومت و استمرار در حفظ و عمل به دستورات قرآن موجب منور شدن جسم و روح انسان شده و از برکات قرآن است.
واحدی ضمن بیان این مطلب که ارزش و جایگاه قرآن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، عنوان کرد: مجالست و هم‌نشینی با قرآن آرامش روح و جسم انسان را تضمین خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر