کد خبر: 716655
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
در راستای برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع):
جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی( یادمان دعبل خزائی ) از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) امسال نیز برای ششمین سال متوالی در خوزستان برگزار می شود.
معصومه صالحی

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در این خصوص اظهار کرد: برگزاری این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) ، همزمان با دهه کرامت و به شکرانه ورود شکوهمند امام رضا(ع) از خاک خوزستان و دروازه ورود تشیع به سرزمین ایران، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صورت می گیرد.

سید کریم موسوی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک با انتشار آثار و گسترش آفرینش های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه بخش اصلی و ویژه از محورهای موضوعی این جشنواره است، تصریح کرد: سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، کرامات، فضیلت ها و... و جلوه های فرهنگ رضوی(علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و...) در بخش اصلی و برگزاری نشست های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح، ثنا و مناقب امام رضا(ع) پرداخته اند مانند دعبل خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی و...، برگزاری نشست های شعرخوانی از آثار شاعران دوره امام رضا(ع) و برگزاری جلسات مشاعره به زبان عربی در بخش ویژه این جشنواره خواهد بود.

موسوی اظهار امیدواری کرد؛ ششمین جشنواره شعر رضوی امسال با کیفیت و کمیت بهتری نسبت به جشنواره های پیشین برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر