کد خبر: 714830
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مجموعه سیاهکوه و پارک ملی کویر ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی دارد.
سعید شیرکوند در بازدید از پارک ملی کویر و مجموعه بناهای سیاهکوه در گرمسار استان سمنان، افزود: این مجموعه دارای ظرفیت قابل توجهی در جذب گردشگران است.
وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از این ظرفیت بهره برداری مناسب شود.
شیرکوند گفت: جاده سنگفرش، مجموعه قصر بهرام، عین الرشید و مجموعه بناهای سیاهکوه ظرفیت های پنهانی هستند که می توان با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت ها برای جذب گردشگر استفاده کرد.
در این بازدید جمعی از مدیران و مسوولان معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداران مناطق مختلف تهران و ورامین حضور داشتند که با ظرفیت های تاریخی، گردشگری و طبیعت گردی این منطقه آشنا شدند.
مجموعه سیاهکوه در دامنه شمالی ارتفاعات سیاه کوه در جنوب گرمسار و شمال شرقی دریاچه نمک و در مسیر باستانی اصفهان، کاشان، خوار، خراسان قرار دارد.
این مجموعه دارای بناهایی است که بومی ها به آن قصر می گویند.
این مجموعه از قصرهای شاه عباس، عین الرشید و حرم سرا تشکیل شده است که نمایان گر قدرت معماری و عظمت و شکوه گذشته این دیار بوده و مهم ترین و بزرگ ترین آن ها قصر شاه عباس نام دارد.
جاده دست ساز سنگ فرش که با سنگ های تراش خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده، به طول 35 کیلومتر و عرض 5 متر در مسیر شاهراه تاریخی اصفهان - ساری در دوره صفوی، برای سهولت رفت و آمد کاروانیان که در این مسیر به باتلاق ها و نمک زارهای جنوب گرمسار برخورد می کردند احداث شده است تا کاروانها را از گزند سیلاب ها و زمین های گل آلود و چسبناک در فصول بارش حفظ کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر