کد خبر: 713772
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
آژانس بین‌الملل انرژی هسته‌ای ضمن "سازنده" خواندن مذاکرات یک روزه با ایران اعلام کرد که طرفین "به زودی" گفتگوها را از سر خواهند گرفت.
تسنیم: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در بیانیه‌ای و پس از مذاکرات یک روزه با کارشناسان ایرانی در تهران اعلام کرد: "تبادل نظر سازنده‌ای در مسائل مهم با ایران داشته است."

رویترز به نقل از آژانس اعلام کرد که طرف‌ها توافق کرده‌اند بار دیگر "به زودی" گفتگوها را از سر بگیرند.

رضا نجفی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، عصر روز گذشته (چهارشنبه) پس از پایان نشست یک‌روزه ایران و آژانس در تهران گفت: "در این نشست راجع به موضوعات پیچیده مربوط به سال‌های قبل گفت‌وگو شد و علاوه بر آن در خصوص دو اقدام عملی باقی‌مانده شامل ادعاهایی در رابطه با انفجارات سطح بالا و ادعاهایی درباره محاسبات نوترونی مذاکراتی صورت گرفت."

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: "در مورد انفجارات سطح بالا ادعاهایی درباره منطقه مریوان مطرح است که در این خصوص متذکر شده‌ایم که آژانس در صورت تمایل می‌تواند در این زمینه دسترسی مدیریت شده داشته باشد که آژانس هنوز در این خصوص پاسخی نداده است".

وی اضافه کرد: "اختلافاتی برای حل دو موضوع باقی‌مانده انفجارات سطح بالا و محاسبات نوترونی وجود دارد که درباره موارد اختلافی راه‌حل‌هایی پیدا و مقرر شد که در جلسه بعدی در این خصوص بررسی بیشتری داشته باشیم".

هیئت آژانس به‌ریاست واریو رانتا معاون آمانو بامداد امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد و مذاکرات هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئولان سازمان انرژی اتمی برای بررسی دو موضوع باقی‌مانده در تهران انجام شد.

بررسی مقاله انتقال نوترونی و همچنین ادعای آژانس مبنی بر انفجارات قوی در منطقه مریوان دو موضوع مورد بررسی در مذاکرات امروز بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با مسئولان سازمان انرژی اتمی بود.

این نشست به‌منظور مذاکره درباره ادامه همکاری‌های ایران و آژانس در چارچوب توافق دوجانبه موسوم به بیانیه تهران برگزار شد.

بر اساس بیانیه تهران که آبان 92 به امضای صالحی و آمانو رسید مقرر شد موضوعات مختلف در قالب خوشه‌های مختلف تحت عنوان گام به گام پیگیری شود که تا کنون دو گام نهایی شده است و گام سوم نیز متشکل از پنج موضوع است که فقط دو موضوع در دستور مذاکره قرار دارد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار