کد خبر: 713332
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
در همایش تبیین فرامین مقام معظم رهبری عنوان شد:
استاندار خوزستان در همایش تبیین فرامین مقام معظم رهبری با اشاره به اقتدار ایران در مذاکرات هسته ای ، اظهار کرد: با همراهی و پشتیبانی مقام معظم رهبری بهترین شکل اقتدار را در تاریخ ترسیم کردیم و غرب متوجه شد وزنه متعادل تاریخ چه ملتی است.
همایش تبیین فرامین مقام معظم رهبری در سال ملت ، دولت همدلی و همزبانی با هدف اتحاد و همدلی و همزبانی مسئولان استانی به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در تالار ملی حفاری اهواز برگزار شد.

در این مراسم استاندار خوزستان با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: سلاح هسته ای در ادبیات دینی و مذهبی ما جایی نداردو هیچ مرجع دینی به ما این اجازه را نداده است.

عبدالحسین مقتدایی با بیان اینکه مبنای مذاکرات با ۵+۱ هم همین حکم بوده است ، افزود: حرف اول و آخر را رهبر انقلاب می زنند کسی نمی تواند چیزی را به این نظام دیکته کند.

وی با بیان اینکه غرب ما را خوب شناخته و به این دلیل به دنبال حل پرونده هسته ای ایران بوده، افزود: برای همین دنبال این هستندتا پرونده هسته ای ایران حل شود.

مقتدایی تصریح کرد: آنها متوجه شده اند قابل اعتمادتر از ملت ایران وجود ندارد و اگر ایران با وجود تمام ظلم هایی که در حقش روا شد پای میز مذاکره نشست، نشان از بزرگی آن است.

وی ادامه داد: این مذاکرات مقدماتی را فراهم کرد تا به آمریکا و دیگر کشورهای غربی بفهمانیم اگر حرفی دارید مثل بچه آدم بیایید مطرح کنید.

تدابیر مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد اصلی حرکت نظام عملیاتی شود

همچنین در این مراسم فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت : تدابیر مقام معظم ر هبری در ارتباط با موضوعات سال 94 باید به عنوان راهبرد اصلی حرکت نظام ، مسئولان و مردم با برنامه ریزی مدون عملیاتی شود.

سردار حسن شاهوار پور افزود: یکی از محورهای اصلی پیام امسال مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی است که یکی از ملزومات مجموعه ایست که می خواهد از یک سری موانع و چالش های جدی عبور و به یک هدف مقدس برسد است.

وی عامل استقامت مردم در این سالهای تحریم را همدلی و همزبانی مردم دانست و افزود : جمهوری اسلامی از اول انقلاب تحریم است اما تحریم هایی که طی سالهای اخیرعلیه ما انجام دادند واقعا شکننده بود هر دولتی و ملتی باید در مقابل این فشار ها تسلیم می شد اما یکی از موارد مهمی که توانست ملت ما را در این سختی و فشارها مقاوم کند همدلی است .

وی خاطر نشان کرد: براین اساس نیاز ما در سال ۹۴ همین نگاه است که از مسیر ها و چالش های پیش رو عبور کنیم و به سر منزل مقصود برسیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) به تبیین نکات سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و گفت : رهبری در پیام نوروزی خود در مشهد مقدس به مسئولین تاکید کردند مواردی را مورد توجه قرار دهند، ایشان فرمودند اگر خداوند بخواهد به ملتی نصرت عنایت کند باید چهار محور را در نظر داشته باشند.

شاهوار پور به تبیین چهار محور اصلی صحبتهای رهبری پرداخت و تصریح کرد: برپاداشتن و اقامه نماز ، پرداختن زکات، نهی از منکر و امر به معروف از محورهای اصلی بیانات  مقام معظم رهبری است که باید به آنها توجه ویژه شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)یکی از مهمترین معروفات مورد تاکید مقام معظم رهبری را عزت و آبروی نظام اسلامی و امت اسلامی عنوان کرد و افزود : هم مردم و هم مسئولین فراموش نکنند ارتقای آبروی و عزت نظام اسلامی یکی از معروفاتی است که همه ما بایدآن به دقت کنیم،ما هرجا احساس کنیم آبروی نظام درخطر است باید واکنش جدی نشان دهیم. و همه این موارد موضوعاتی هستند که اگر مورد دستور کار قرار گیرند به فرموده خداوند در قرآن قطعا نصرت الهی در انتظار ما خواهد بود.

شاهوار پور دیگر توصیه مقام معظم رهبری را حمایت آحاد ملت از دولت عنوان و خاطر نشان کرد : آحاد ملت باید بدانند تقویت دولت در واقع همان تقویت نظام اسلامی است و تقویت نظام اسلامی می تواند در مسیری که دولت تلاش می کند تا به اهدافش برسد ،مقام معظم رهبری انتقاد از دولت را در یک چارچوب منطقی تاکید فرمودند که هرکس از دولت انتقاد دارد با استدلال و منطق دولت را نقد کند ، نقد شکننده ، نقدی که خدایی نکرده باعث تضعیف نظام شود در چارچوب شرع نیست.

وی اعتماد به مسئولین را یکی دیگر از نکات مورد تاکید رهبری دانست و افزود : نگاه توام با همدلی بین مردم و دولت ، یکی از نکاتی ایست که ایشان تاکید دارند،همدلی یکی از موضوعاتی است که ما باید در چالش ها رعایت کنیم  و اگر اعتماد عمومی مردم به مسئولین گسترش پیدا کند مسئولین می توانند با توانایی و با اطمینان خاطر کارشان را انجام می دهند. البته موضوع دیگر نیز تحقیر مخالفان است، دولت باید از مخالفانی که نقد عالمانه داشتند انتقاد را بپذیرند.

شاهوارپور بزرگترین چالش کشور از منظر رهبری را اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا کشور در حوزه پیشرفت های شایسته ای داشته باشد تا بتواند از این گردنه سختی که دشمنان برای نظام اسلامی درست کردند عبور کنیم مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد فرمودند هرکس بتواند در حوزه اقتصاد کشور کمک کند جهاد کرده است یعنی کمک به اقتصاد را معادل جهاد می داند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر در بخش دیگری از صحبتهای خود به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: همه می دانند استکبار جهانی دشمن قسم خورده ماست اهدافی که در رابطه با هسته ای دارد خاص هسته ای نیست این دشمنی است که با انقلاب اسلامی دارد.

وی خاطر نشان کرد : ۱۰ کشور در دنیا درای کلاهک هسته ای هستند اما می بینیم که همه نگرانی آنها متوجه جمهوری اسلامی است و تنها اجماعی که آمریکا و سه کشور همراه وی می توانستند علیه جمهوری اسلامی درست کنند در مورد هسته ای بود تا آنجا که کشورهای غربی در یک جلسه هشت ساعته با هیات مذاکره کننده بحث و جدل کردند تا جمهوری اسلامی را تسلیم کنند اما می بینیم طاقت مردم ما و اقدامات هیات مذاکره کننده و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری تدابیری که طی سالهای گذشته و اواخر به خوبی در این حوزه مدیریت کردند تا اندازه ای نتیجه خود را داد.

شاهوارپور تاکید کرد : این مقاومت باید ادامه یابد این مطالبه جدی هیات مذاکره کننده و دولت ما یکی از موضوعات مهمی است که مردم ما باید توجه کنند تا تیر ماه و ماههای آیینده ملت ما بتواند در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی از اهداف خود دفاع کند و بتوانیم پیروز این میدان باشیم.

با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری اتحاد و همدلی را در جامعه ترویج می دهیم

از سویی در حاشیه این مراسم، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت – جنوب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همایش تببین فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف اتحاد بیشتر و همدلی و همزبانی و همچنین تجمییع مدیران استانی انجام شده تا بتوانیم با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان در جامعه اتحاد، همدلی و همزبانی را ترویج دهیم.

سرهنگ شهریار موسوی با بیان اینکه در این همایش کلیه فرماندهان بسیج تندگویان، مدیران نفت، مدیران استانی و فرماندهان دفاع مقدس حضور یافته اند، افزود: از خانواده شهدا نیز در این مراسم دعوت شده است.

وی رونمایی از نماهنگ سردار هور علی هاشمی را از حاشیه های این مراسم برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در تمام برنامه ها برآن هستیم که شهدا را فراموش نکنیم  از این رو ، در این برنامه نماهنگ سردار هور علی هاشمی رونمایی شد.

گفتنی  است؛ در پایان این همایش با اهدای لوح از خانواده شهید علی هاشمی و مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان تجلیل و قدر دانی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر