کد خبر: 712000
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
نسخه وزير دولت اصلاحات براي آينده مذاكرات
در حالي كه مسئله هسته‌اي و مذاكرات مرتبط با آن اين روزها به دغدغه اصلي مردم و مسئولان دولتي تبديل شده است، برخي جريانات تجديدنظرطلب از هم اكنون از نتايج آن براي پل پيروزي عليه رقباي سياسي خود در انتخابات مجلس اسفند ماه امسال ياد مي‌كنند!
در حالي كه مسئله هسته‌اي و مذاكرات مرتبط با آن اين روزها به دغدغه اصلي مردم و مسئولان دولتي تبديل شده است، برخي جريانات تجديدنظرطلب از هم اكنون از نتايج آن براي پل پيروزي عليه رقباي سياسي خود در انتخابات مجلس اسفند ماه امسال ياد مي‌كنند!
احمد خرم، وزير راه دولت اصلاحات در همين زمينه در گفت‌و‌گويي با توجه به روند نزديكي اصلاح‌طلبان به دولت، مدعي شده آنها از پيش برنده انتخابات مجلس هستند، كسي كه خوب بتواند ميوه‌هاي توافق لوزان را بچيند، برنده بيانيه لوزان در عرصه داخلي است!
وي در پاسخ به اين سؤال كه نقش بيانيه نامه لوزان را در معادلات سياست داخلي ايران در آينده چگونه ارزيابي مي‌كند، گفته است: همگان به درستي اطلاع دارند كه بيانيه لوزان معادلات روابط بين‌الملل و بهتر بگويم معادلات كشور‌ها با ايران و يكديگر را دچار تحول كرد كه خب از يك چنين مذاكراتي اين امر بعيد نبود. اما من مي‌خواهم به تحولات سياست داخلي ايران پس از بيانيه لوزان اشاره كنم. واضح‌تر بگويم بيانيه لوزان و مذاكرات موفق ايران و 1+5 نقشه انتخابات پايان سال ۹۴ را ترسيم كرد.
 از ‌‌همان ابتداي سال ۹۴ ما شاهد تحولات عميقي در غالب گروه‌هاي سياسي هستيم. من فكر مي‌كنم جناح نزديك به دولت به واسطه موفقيت در مذاكرات هسته‌اي، دست بالا را در معادلات سياسي ايران داشته باشد.
اولين معادله سياسي‌‌ همان انتخابات است. با توجه به روند نزديكي اصلاح‌طلبان به دولت در طي دو سال اخير به جرئت مي‌توانم ادعا كنم كه اصلاح‌طلبان از پيش برنده انتخابات مجلس‌ هستند. كسي كه خوب بتواند ميوه‌هاي توافق لوزان را بچيند، برنده بيانيه لوزان در عرصه داخلي است.
خرم در جواب اين سؤال كه بر چه اساسي معتقديد كه اصلاح‌طلبان مي‌توانند از دستاوردهاي دولت بهره بگيرند، مي‌گويد: چون جناح و حزب ديگري نيست كه بهره بگيرد. در فضاي خلأ سياسي رخ داده طي سال‌هاي اخير؛ اصلاح‌طلبان تنها حاميان دولت و البته مذاكرات معرفي شدند. البته شانس باخت هم وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. اما در حال حاضر برنده معادلات داخلي مذاكرات هسته‌اي اصلاح‌طلبان هستند. آنها مدعي گفت‌و‌گو با دنياي پيرامون و استفاده از فرصت‌ها بودند نه ديگر جناح‌ها. بنابراين شايسته است كه ميوه حمايت‌هاي خود را از گفت‌و‌گو با دنياي پيرامون و تنش زدايي امسال بچينند.
وزير دولت اصلاحات در پاسخ به اين سؤال كه اصلاح‌طلبان سال ۹۴ قرار است چه كاري انجام دهند، گفت: به هر حال تا تيرماه بايد از ظريف و تيمش حمايت كنيم. برد دولت در مذاكرات هسته‌اي و سياست داخلي برد اصلاح‌طلبان است. دولت يازدهم حزب و جناح قدرتمندي ندارد زاييده اصلاح‌طلبان است.
بنابراين بايد شرايط فعاليتش فراهم شود. اين دولت جز تكيه به اصلاح‌طلبان راهي ندارد چون گفتمان هر دو يكي است. اصلاح‌طلبان هم چاره‌اي ندارند جز اينكه از دولت نزديك به خود حمايت كنند. از دستاورد‌ها و فرصت‌هاي دولت بهره بگيرند و صندلي‌هاي مجلس را فتح كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
3
3
يعني اين خائنان مي خواهند با ايران فروشي اي به اين بزرگي . نماينده مجلس هم بشوند ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
2
3
بهارستان به میمنت حضور افتضاح طلبان بهار سه تان خواهد شد ولی به امید حق ÷وزه بدخواهان فرزنان صدیق ایان اسلامی را بخاک خواهیم مالید
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
0
عمل اصلاح طلبان انسان را ياد اين آيه قرآن كريم مي اندازد كه فرمود : وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ (11 - سوره بقره ) و چون به آنان گفته شود: «در زمين فساد مكنيد»، مى‏گويند: «ما خود اصلاحگريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار