کد خبر: 711648
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
فروش خوب سينما در تعطيلات نوروزي
اكران‌هاي نوروزي سال 94 دو عضو ميلياردي خود را شناخت تا باز هم مانند سنوات گذشته، اكران نوروزي محل ظهور و خودنمايي فيلم‌هاي ميلياردي باشد. امسال «ايران برگر» و « رخ ديوانه» اولين فيلم‌هاي ميلياردي‌ سينماي ايران نام گرفتند.
محمدصادق عابديني
اكران‌هاي نوروزي سال 94 دو عضو ميلياردي خود را شناخت تا باز هم مانند سنوات گذشته، اكران نوروزي محل ظهور و خودنمايي فيلم‌هاي ميلياردي باشد. امسال «ايران برگر» و « رخ ديوانه» اولين فيلم‌هاي ميلياردي‌ سينماي ايران نام گرفتند.

به گزارش«جوان»، با اعلام آمار فروش نوروزي سينماهاي كشور، ميزان درآمد سالن‌هاي سينما در تعطيلات عيد 94 مشخص شد. در اين ليست دو فيلم«ايران برگر» و « رخ ديوانه» توانستند ميزان فروش خود را از يك ميليارد تومان عبور دهند و فاصله زيادي از سايز فيلم‌هاي اين فصل از اكران پيدا كنند.

اين در حالي است كه افزايش قيمت بليت‌هاي سينما از ابتداي امسال، از يك سو عضويت در باشگاه ميلياردي‌ها را تسهيل كرده و از سوي ديگر احتمال ريزش مخاطب را بيشتر از قبل نموده است. امسال همزماني نوروز با ايام فاطميه و تعطيلي سينما‌ها به مناسبت عزاداري شهادت حضرت زهرا(س)، روي فروش سينماها تأثيرگذار بوده است.

ايران برگر، اميد اول اكران نوروزي

فيلم سينمايي «ايران برگر»، ساخته مسعود جعفري جوزاني، تاپايان روز 13 فروردين 900 ميليون تومان در تهران و 500 ميليون تومان در شهرستان و در مجموع يك ميليارد و 400 ميليون تومان فروش داشته است. فيلم سينمايي «رخ ديوانه» ساخته ابوالحسن داودي نيز در همين مدت 650 ميليون و در شهرستان‌ها 270 ميليون تومان فروش داشته است و طبق اعلام پخش‌كننده فيلم، «رخ ديوانه» در 14 فروردين از مرز يك ميليارد تومان عبور خواهد كرد.
علي سرتيپي، پخش‌كننده فيلم درباره شرايط اكران نوروز 94 مي‌گويد: تعطيلات دو روزه سينماها در ايام نوروز بر فروش‌ها تأثير گذاشت اما به هرحال اميدواريم ميزان فروش نسبت به سال گذشته تغييري نكند البته با توجه به افزايش قيمت بليت سينماها، تعداد تماشاگر تاكنون نسبت به سال گذشته كمتر بوده است اما اميدواريم بعد از تعطيلات اكران پررونق‌تر باشد.

استراحت مطلق، حاشيه‌هاي پولساز

عبدالرضا كاهاني به خوبي مزد فضاسازي‌هايي را كه عليه جشنواره فجر و مديران آن ايجاد كرده بود، گرفت و استراحت مطلق بدون اينكه اجازه پخش تيزر از تلويزيون داشته باشد توانست فروش خود را از مرز نيم ميليارد تومان عبور دهد، اين مبلغ با آنكه فاصله زيادي از فروش فيلم‌هاي « ايران برگر» و «رخ ديوانه» دارد، اما بايد شرايط خاص فيلم را نيز در نظر گرفت. كاهاني در آخرين فيلمش با مميزي‌هاي متعددي روبه‌رو شد. وي توانست جريان مميزي‌ها را رسانه‌اي كند و از اينكه فيلم در فجر پذيرفته نشده است براي مطرح شدن آن به خوبي استفاده كند.

سعيد خاني پخش‌كننده فيلم مي‌گويد: «استراحت مطلق» بعد از 20 روز نمايش در تهران 592 ميليون و در شهرستان‌ها كه همزمان با تعطيلات عيد (يعني دو هفته گذشته اكرانش آغاز شده) فروش 246 ميليون توماني داشته است. خاني مي‌افزايد: با توجه به اينكه اين فيلم برخلاف بقيه فيلم‌هاي اكران نوروزي، زمان اكرانش دير مشخص شد و بقيه فيلم‌ها از جشنواره‌ فيلم فجر فرصت بستن قرارداد با سينماها را داشتند بنابراين ما تعداد سينماي كمتري را داريم و همچنين سينماهايي را كه به فروش اينترنتي و مكانيزه مجهز باشند هم كمتر توانستيم در اختيار بگيريم.

روباه 150 ميليوني

فيلم سينمايي روباه توانست در ايام نوروز با نزديك به 150 ميليون تومان فروش متوسطي را داشته باشد. فيلم سينمايي «روباه» به كارگرداني بهروز افخمي با يك هفته تأخير نسبت به ساير فيلم‌هاي اكران نوروز در گروه فرهنگ آغاز شد كه تعداد سينماهاي آن نيز نسبت به ساير فيلم‌ها كمتر است و در حال حاضر تنها 28 سينما در كل كشور در اختيار اين فيلم است. بهروز افخمي سال گذشته نيز با «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» در اكران نوروزي حضور داشت و آن فيلم از جمله ميلياردي‌هاي سال 93 شد اما امسال «روباه» به دلايل متعددي از جمله پايين بودن تعداد سالن‌هاي در اختيار از پتانسيل پاييني براي پرفروش شدن برخوردار است. مگر اينكه شروع پخش تيزرهاي تلويزيوني اين فيلم سينمايي بتواند بر روند فروش آن تأثيرگذار باشد. فروش اين فيلم تا پايان روز چهارشنبه 12 فروردين با داشتن 16سينما در تهران و 12 سينما در شهرستان به مرز 150 ميليون تومان رسيده است كه 100ميليون تومان سهم تهران و حدود 50ميليون تومان سهم شهرستان‌ها بوده است.

«طعم شيرين خيال» آمار نمي‌دهد

به رغم اينكه پخش كنندگان و تهيه‌كنندگان ساير فيلم‌هاي نوروزي آمار فروش فيلم‌هاي خود را اعلام كرده‌اند، تهيه‌كننده فيلم «طعم شيرين خيال» از اعلام آمار فروش فيلم خود سرباز زد. محمد علي حسين‌نژاد با بيان اينكه نمي‌خواهد آمار دروغ بدهد، اعلام فروش فيلم خود را به زمان ديگري واگذار كرد. كمال تبريزي در «طعم شيرين خيال»، به سراغ موضوعي محيط زيستي رفته است. فيلمي كه با حضور پر رنگ يك بانك تجاري ساخته شده است و سعي در آموزش براي حفظ محيط زيست دارد. حتي عوامل فيلم نيز تلاش كرده‌اند در زمان توليد آن مسائل زيست محيطي را رعايت كنند.

حسين نژاد در اين باره مي‌گويد: در زمان توليد، تمام گروه 90 نفره‌ اين فيلم، تمامي مسائل مربوط به صرفه‌جويي در آب و برق را رعايت كردند و همچنين سعي كردند غذايي دور ريخته نشود و اكثراً چه در زمان فيلمبرداري و چه خارج از اين زمان، لباس‌هايي با الياف طبيعي پوشيدند و در طبيعت آشغال نريختند، اينها مواردي بود كه در توليد رعايت كرديم.

حسين‌نژاد همچنين خاطرنشان كرد: در زمان توليد فيلم نسبت به سرمايه يكي از سرمايه‌گذاران خصوصي فيلم، براي‌مان شبهه به‌وجود آمد بنابراين سعي كرديم آن سرمايه را از توليد اين فيلم كه موضوع آن پاكي است، خارج كنيم و با وجود همه سختي‌هاي توليد، آن سرمايه را كه در پاكي آن شك داشتيم، وارد كار نكنيم. با وجود اينكه فروش طعم شيرين خيال هنوز به طور رسمي اعلام نشده است، اما آمار غير رسمي از پايين بودن فروش فيلم خبر مي‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار