کد خبر: 710214
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز:
محمدرضا امیری گفت : حکم قضایی برای تعطیلی و تخریب 6واحد سفره خانه سنتی غیرمجاز در شهرستان اسلامشهر اجرا شد .
محمدرضا عباسی

محمدرضا امیری مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهراظهارداشت : در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری  اراضی کشاورزی  شهرستان اسلامشهر ، حکم قضایی برای 6واحد  سفره خانه سنتی غیر مجاز در اسلامشهر  اجرا شد .

امیری افزود : در طی سالهای اخیرعده ای افراد فرصت طلب و سودجو با تغییر کاربری اراضی   کشاورزی شهرستان اسلامشهر ، اقدام به احداث بنا و ایجاد سفره خانه های سنتی  نموده اند که  علاوه بر ضربه زدن به اراضی مستعد کشاورزی در منطقه مسائل مختلف آلودگی های  زیست محیطی و فرهنگی برای منطقه بوجود آورده اند .

وی بیان داشت :  با بازرسی ها  کارشناسان جهاد کشاورزی و دستگاهای ذیربط دیگر تاکنون  29 مورد سفره خانه سنتی غیر  منطقه فیروزبهرام بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر  شناسایی شده  ، که با هماهنگی دستگاه قضایی بخش چهاردانگه ،برخورد با این مراکز غیر مجاز آغاز گردیده است .

امیری تصریح کرد : در پی ابلاغ اخطاریه های قانونی به مالکان و بهره برداران این واحدها ، تعدادی از آنها  در مهلت قانونی ابلاغ شده اقدام به جمع آوری  مراکز یاد شده کردند و لی تعدادی دیگر به فعالیت خود ادامه دادند .

وی گفت : با هماهنگی بعمل آمده و براساس حکم قضایی صادره از سوی قاضی پرونده های ساخت و سازهای غیر مجاز ، حکم تخریب و رفع تخلف  برای 6 واحد سفره خانه سنتی غیر مجازاجرا واراضی مورد استفاده به وضعیت اولیه  قبل از ساخت و ساز برگردانده شدند.

امیری تاکید کرد : با توجه به این که منطقه فیروز بهرام و احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهر ، از نقاط  مستعد کشاورزی و به نوعی تصفیه کننده هوای آلوده کلانشهری مثل تهران  می باشد و از سویی این منطقه بعنوان یکی از تفرجگاههای مهم  در استان تهران به شمار می رود ، حفظ اراضی  کشاورزی و باغات  از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر   تصریح کرد:با دیدگاه و رویکرد خوبی که در مسئولین ودست اندکاران شهرستان اسلامشهرو تعامل وهماهنگی مناسبی که بین مسئولین ادارات این شهرستان وجود دارد ، با هرگونه  ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی منطقه که برای کشاورزی بسیار مستعد و غنی می باشند ، برخورد  قانونی می شود .     

 

وی بیان داشت : در طی  دو هفته گذشته بالغ بر 10 هزار متر مربع از ارضی کشاورزی اسلامشهر که  مورد تخریب و تغییر کاربری  قرار گرفته  وعمدتا" بصورت دیوار کشی و احداث بنا بودند ،  با حکم قضایی تخریب و به وضعیت اولیه بازگشت داده شد .

 امیری  تاکید نمود: به منظور حفاظت و جلو گیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی  گشتهای ویژه  بازرسی  تشکیل واراضی کشاورزی  منطقه در تمام مدت شبانه روز تحت کنترل قرار گرفته  و هرگونه ساخت و ساز و تغییر بنا قابل  رصد می باشد .

وی گفت:با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی به منظور جلو گیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز  و صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی منطقه ، گشتهای ویژه  افزایش یافته و با هرگونه  تخلفی که در این زمینه صورت گیرد، بشدت برخور د  خواهد شد .

آغاز عرضه مستقیم  میوه شب عید شهروندان     

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهردربخشی دیگری از سخنان خود بیان داشت: به منظوراجرای طرح تنظیم بازارمیوه شب عید شهروندان اسلامشهری ازامروزبا همکاری فرمانداری ، تعاونی روستایی ، اداره صنعت، معدن وتجارت واتاق اصناف شهرستان ،عرضه سیب وپرتقال مورد نیاز شهروندان با قیمت مصوب آغاز گردید.

وی افزود: به منظور دسترسی آسان و سریع شهروندان و عرضه سریع میوه مورد نیاز همشهریان ، در حال حاضر 7 نقطه از شهرستان جایگاههای ثابت عرضه میوه با قیمت مصوب  ایجاد شده و روزانه بالغ بر 35 تن  پرتقال و 30 تن سیب  عرضه می شود .

امیری گفت :  شهروندان می توانند  جهت تهیه میوه شب عید خود از مراکز ایجاد شده واقع در  چهاردانگه ،  گلدسته ، احمد آباد مستوفی ، شهرک امام حسین(ع)  ، واوان ، خیابان ابوذر  مقابل دارالقران شهرداری اسلامشهر مراجعه و میوه های مورد نیاز خود را تهیه کنند .   

وی بیان داشت : در این مراکز  پرتقال  به قیمت مصوب هرکیلو گرم 29000 ریال و سیب با کفیت به قیمت هرکیلو گرم 25000 ریال   از امروز به شهروندان عرضه می شود .

وی خاطر نشا ن کرد : میوه مورد نیاز شهروندان به هر میزان لازم قابل عرضه بوده و هیچ گونه محدویتی وجود ندارد و پیش بینی کرده ایم که علاوه  براین مراکز ثابت 2  مرکز سیار هم برای نقاطی مانند مسکن مهر و دیگر مناطق جمعیتی شهرستان ایجاد  نماییم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر