کد خبر: 709828
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
سيدحسين نقوي خبرداد
کار احداث مترو با تمام سرعت در حال اجرا است که هزینه آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

کار احداث مترو با تمام سرعت در حال اجرا است که هزینه آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که تا به امروز ۳۰۰میلیارد تومان آن تامین شده است و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام کار نیاز دارد

 سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی  پیرامون پروژه مترو تهران- پیشوا گفت: احمدی نژاد در آن زمان ۱۵۰ میلیارد تومان خارج از جدول بودجه برای این پروژه اختصاص داد و کار شرکت مترو شروع شد.

 وي ادامه داد: شرکت مترو سریعاً سه پیمانکار گرفت و خط مترو تهران به قرچک، ورامین و پیشوا را به آنها تحویل داد که پیمانکاران نیز سریعاً تجهیز کارگاه های خود را شروع کردند.

نقوی در خصوص مسیر این پروژه نیز گفت: این پروژه ها بسیار سنگین است، زیرا باید ۵ ایستگاه و ۷۰ پل که اغلب آنها نیز روگذر بوده و هر کدام نیز چند میلیارد تومان هزینه در بر دارد احداث شود.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در ورامین احداث مترو در کنار خط راه آهن و روی زمین با مخالفت شورای شهر و شهردار ورامین روبرو شد و همه آنها گفتند که نمی گذاریم مترو از روی زمین احداث شود، بلکه باید مترو به زیر زمین انتقال پیدا کند.

 

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر ورامین- پیشوا هم مشکلی ندارد زیرا امام جمعه، شهردار، فرماندار، شورای شهر و مسئولین این شهرستان نیز همکاری خوبی دارند.

وی افزود : مسئولین در پیشوا زمین احداث ایستگاه و تجمع قطارهای مترو را در اختیار شرکت مترو قرار داده اند که باید این را نیز اعلام کرد که زمین محل تجمع قطارهای مترو به تنهایی ۱۵ هکتار زمین در مرکز شهر می خواست که تامین شده و کار با سرعت در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در خصوص خط مترو در ورامین نیز گفت: سه پیشنهاد برای مترو ورامین وجود دارد که اولین پیشنهاد این می باشد که خط مترو باید به زیر زمین برود و دومین پیشنهاد نیز این است که خط مترو در کنار خط راه آهن احداث شود.

وی ادامه داد: سومین طرح در خصوص خط مترو ورامین نیز این بوده است که مترو به بیرون از شهر ورامین انتقال پیدا کند که در همین خصوص شرکت مترو اعلام کرد که حاضریم مترو  به زیر زمین انتقال پیدا کند.

نقوی ضمن بیان اینکه احداث خط مترو در زیر زمین هزینه ها را چند برابر می کند بیان کرد: کار احداث مترو با تمام سرعت در حال اجرا است که هزینه آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که تا به امروز ۳۰۰میلیارد تومان آن تامین شده است و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام کار نیاز دارد که این کار بزرگ به زودی تمام نمی شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار