کد خبر: 709662
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
تماشاخانه باران با 9 اجرا به استقبال سال 94 مي‌رود
ديروز تماشاخانه باران واقع در ساختمان قديمي خيابان فلسطين جنوبي، ميزبان اولين نشست خبري‌اش بود، نشستي كه در آن برنامه شش ماه نخست اين سالن تازه‌تأسيس در سال 94 اعلام شد.
سپيده آماده
ديروز تماشاخانه باران واقع در ساختمان قديمي خيابان فلسطين جنوبي، ميزبان اولين نشست خبري‌اش بود، نشستي كه در آن برنامه شش ماه نخست اين سالن تازه‌تأسيس در سال 94 اعلام شد.
به گزارش «جوان»، 27 دي‌ماه بود كه خبر حضور تماشاخانه «باران» به عنوان تنها سالن خصوصي حاضر در جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر روي خروجي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري قرار گرفت. سالن بلك باكس «باران» كه شرايطي شبيه به تالار چهارسوي تئاتر شهر را دارد، در طول سي‌و‌سومين جشنواره تئاتر فجر، ميزبان اجراهايي مانند نمايشگاه لودلو، قلعه انسانات، كسوف، فراموشي، سايه‌سار سكوت، پذيرايي، سيه‌سول و برف سرخ بود و در اين مدت 10 روزه توانست نام خود را در خاطر مخاطبان هنر نمايش جا بيندازد. 14 بهمن‌ماه، دو روز پس از پايان جشنواره سي‌و‌سوم تئاتر فجر بود كه تماشاخانه باران با آغاز نمايش «سيستم گرون هلم» عليرضا كوشك جلالي، مراسم افتتاحيه رسمي خود را جشن گرفت و از فرداي آن روز هم در كنار «سيستم گرون هلم»، در سانس 18 نيز ميزبان نمايش، «آخرين نامه» به كارگرداني مهرداد كوروش‌نيا شد. حضور 8 هزار تماشاگر در زمان كمتر از يك ماه و نيمه آغاز به كار اين تماشاخانه خبر از اتفاق نويي در عرصه هنر نمايش كشور دارد، اتفاقي كه خيام وقار كاشاني، مدير اين تماشاخانه با اشاره به آن مي‌گويد: «از اوايل بهمن‌ماه بيش از ۱۴۵ درخواست اجراي نمايش داشتيم كه اين، كار را براي مديران يك سالن نمايش سخت مي‌كند. در نيمه اول سال آينده ۹ اثر نمايشي خواهيم داشت و در شش ماهه دوم سال حدود ۱۱ تا ۱۲ نمايش روي صحنه خواهد رفت.» البته اينطور كه از اظهارات مدير تماشاخانه باران برمي‌آيد، جوانان تئاتري هم از نظر مديران اين تماشاخانه دور نمانده‌اند و قرار است در سال آينده بخشي از اجراها به آثار جوان‌ترهاي تئا‌تر اختصاص داده شود. استقبال مردم از نمايش «آخرين نامه» هم باعث شده است اين نمايش از هفتم فروردين‌ماه به مناسبت روز جهاني تئاتر تا پانزدهم فروردين‌ماه در سانس 20:30 به صحنه برود. البته تماشاخانه باران براي مخاطبان پر و پال قرص خود تمهيداتي هم در نظر گرفته است و بر اين اساس اهالي تئاتر مي‌توانند با تهيه باران كارت و پيش خريد شش ماه نخست اجراها، از تخفيف 50 درصدي قيمت بليت‌ها بهره ببرند. به هر رو تماشاخانه باران حيات خود را در دل چهارراه فلسطين آغاز كرد به اميد اينكه بستري براي تأسيس سالن‌هاي نمايشي تازه‌تري در دل كوچه‌هاي اين شهر ايجاد شود تا اين همه فارغ‌التحصيل و هنرمند تئاتر به دليل كمبود سالن‌هاي نمايش با بيكاري متمادي دست و پنجه نرم نكنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار