کد خبر: 707387
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
ركورد جديد در انتخابات اتاق ثبت شد
هزينه‌هاي تبليغاتي انتخابات اتاق بازرگاني تهران مانوري از نوكيسگي بود كه با صرف ميلياردها تومان ركورد تقريبي هر رأي يك ميليون تومان را به ثبت رساند.
 به گزارش «جوان» مجيد‌رضا حريري، عضو هيئت نمايندگان اتاق ايران در يك نشست خبري گفت: ‌با محاسبه اجاره هتل‌هاي چند‌ستاره و سالن همايش‌هاي برج ميلاد و هزينه آگهي‌هاي مطبوعاتي و.... رقمي بين 3 تا 6 ميليارد تومان هزينه شده است كه اگر در خوشبينانه‌ترين حالت 3هزار نفر در اين انتخابات شركت كنند و حداقل مبلغ هزينه كرد يعني 3 ميليارد تومان را در نظر بگيريم براي جذب و كشاندن فعالان بخش خصوصي به پاي صندوق نامزدها بيش از يك ميليون تومان هزينه كرده‌اند!
رئيس كميسيون مديريت واردات اتاق ايران در ادامه از رسانه‌ها خواست تا رابطه‌هاي مالي و نحوه هزينه كرد تمام گروه‌هاي فعال در انتخابات اتاق را نقد وبررسي كنند زيرا اگر خداي ناكرده اين رويه در مجلس يا ساير انتخابات باب شود بايد نگران اخلاق جامعه و شايسته‌سالاري شد.
حريري با اشاره به اينكه بيشترين هزينه‌هاي تبليغاتي ما مربوط به آگهي رسانه‌ها بوده است، خاطر‌نشان كرد: حتماً ما پس از انتخابات ريز هزينه‌هاي تبليغاتي خود را در اختيار رسانه‌ها قرار خواهيم داد كه مبلغي حدود 200 ميليون تومان يعني 5 درصد كل هزينه‌هاي تبليغات اين دوره بوده و از رسانه‌ها و مراجع نظارتي نيز مي‌خواهيم تا هزينه كرد گروه‌ها را مطالبه كنند.
وي در ادامه افزود: ‌ما در جريان اين انتخابات دو جريان بيشتر نداشتيم كه يكي جريان منتقد و ديگري جريان حاكم است، حالا برخي منتقدنما‌ها بايد جواب دهند كه چگونه مي‌توانند با هيئت رئيسه فعلي در اتاق تغيير ايجاد كنند و چرا تغييرات مد‌نظرشان در اين مدت رخ نداده است.
 حاجي بابا عضو ديگر اتاق بازرگاني نيز در اين نشست گفت: ‌هزينه‌هاي سنگين اتاق در شرايطي كه توليدكنندگان در فشار كمبود منابع هستند، اين سؤال را ايجاد كرده است كه پس اين پول‌ها از كجا مي‌آيد.
وي با تأكيد بر اينكه ريشه هزينه كردهاي ميلياردي را بايد در ارتباط گروه‌هاي انتخاباتي با بانك‌ها و خصولتي‌ها جست‌وجو كرد، ‌گفت ‌در پنج دوره قبلي چنين ريخت و پاش‌هايي را تجربه نكرده است.
وي سياسي شدن اتاق را از اتفاقات جديد برشمرد و گفت: ‌متأسفانه حركت‌هاي انجام شده در اين دوره باعث شده تا هم گروه‌ها از افراد سياسي زيادي استفاده كنند و هم از افرادي كه رابطه فاميلي با سياسيون دارند!
حاجي بابا با بيان اينكه‌ اگر امروز اقتصاد و وضعيت بخش خصوصي به اين مرحله رسيده نتيجه نگاه سياسي به اقتصاد است، ‌گفت: ‌تعجب من از فعالان بخش خصوصي اين است كه چرا ما خودمان راه افتاده‌ايم و به دنبال سياسي‌تر كردن اتاق هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار