کد خبر: 707020
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
پيام آيت‌الله سبحاني به كنگره بين‌المللي جهاد عشايري خوزستان
جهاد در راه صيانت وطن اسلامي از دستبرد بيگانگان، يك وظيفه ديني و الهي است و از نظر روايات يكي از درهاي بهشت به شمار مي‌رود.
جهاد در راه صيانت وطن اسلامي از دستبرد بيگانگان، يك وظيفه ديني و الهي است و از نظر روايات يكي از درهاي بهشت به شمار مي‌رود.
به گزارش «جوان»، كنگره بين‌المللي يكصدمين سال جهاد عشاير خوزستان عليه استعمار انگليس روز گذشته با پيام آيت‌الله العظمي سبحاني در سرسراي آيت الله خامنه‌اي مجتمع فرهنگي فجر اهواز آغاز به كار كرد.
در اين كنگره دو روزه ميهماناني از كشورهاي عراق، يمن، ليبي، بحرين، عمان، لبنان و سوريه حضور داشتند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، استاندار، نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، جمعي از مديران استاني و جمع كثيري از عشاير عرب و بختياري از ديگر مدعوين اين مراسم بودند. در بخشي از پيام آيت‌الله سبحاني به اين كنگره آمده است: بر خلاف انديشه غربي‌ها، آنچه در اسلام وارد شد، جهادِ در راه خداست. يعني كوشش در نشر ارزش‌ها و سعي در حفظ نواميس اسلام و جلوگيري از سلطه بيگانگان بر سرنوشت مسلمانان. تاريخ ايران زمين يك مسئله را به صورت قطعي روشن ساخته است و آن اينكه در هر زماني كه دشمنان دست تطاول برآن دراز نموده‌اند، عشاير غيور كشور در خط مقدم دفاع بوده‌اند و دست رد بر سينه بيگانگان زده‌اند.
سرزمين خوزستان، سرزمين نفت‌خيز و داراي ذخاير ارزشمندي است كه پيوسته مطمح نظر بيگانگان بالاخص پير استعمار انگلستان بوده است و پيوسته به عناوين گوناگون درصدد ايجاد سلطه بر اين منطقه مي‌باشد و علما و مراجع پيوسته از وجود نيرو‌هاي عشاير جان بر كف در حفظ منطقه بهره گرفته‌اند.
همچنين در اين همايش سردار محمدرضا نقدي بعد از ابلاغ سلام ويژه مقام معظم رهبري به عشاير خوزستان اظهار داشت: دشمن طعم تلخ شكست را از انديشه مقاومت و جهاد به دستور ولي‌فقيه چشيده و براي مقابله با آن نقشه ريخته است.
وي با بيان اينكه نقشه دشمن تضعيف ايمان و باورهاست، افزود: دشمن دنبال تضعيف اطاعت‌پذيري از ولايت بوده و در اين راه هزار ترفند به كار بسته است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه دشمن دنبال ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان است، تصريح كرد: امروز اگر باب جهاد را ولي امر ما باز كند و زبان به فرمان جهاد بگشايد هيچ ناوي، هيچ سلاحي و حتي سلاح اتمي نخواهد توانست جلوي امت اسلام را بگيرد.
نقدي با بيان اينكه اگر دشمن شيطنت كند نتيجه آن بي‌شك فتح بيت‌المقدس خواهد بود، گفت: دشمن به بهانه قوميت سراغ ما مي‌آيد تا اقوام ما را به جان هم بيندازد، همچنين آنها به بهانه مذهب سراغ ما مي‌آيند تا جنگ مذهبي راه بيندازند.

   داعش براي ايجاد نفاق بين شيعه و سني است
وي ادامه داد: اين طايفه‌اي كه به اسم داعش درست كرده‌اند براي اين است كه بين مسلمانان كدورت ايجاد كند تا جنگ بين شيعه و سني راه بيفتد. نقدي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: در قيامي كه 100 سال پيش در خوزستان اتفاق افتاد مردم با دست خالي در معركه جنگ حضور پيدا كردند و با چماق با انگليسي‌ها جنگيدند و بر سلاح گرم دشمن غلبه كردند. رئيس سازمان بسيج مستضعفين اضافه كرد: شعارهايي كه آن روز عشاير سر دادند و به انقلاب اسلامي رسيد را امروز هم در يمن و عراق مي‌شنويم.
وي تأكيد كرد: وقتي پاي فتواي جهاد پيش بيايد به هر قيمتي كه باشد حتي با دست خالي باز به ميدان خواهيم آمد و در مقابل استكبار خواهيم ايستاد.
 
  رسانه‌هاي فاسد و مزدور مي‌خواهند ايمان را از جوانان ما بگيرند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأكيد بر اينكه بايد با رسانه‌هاي فاسد و مزدور دشمن كه مي‌خواهند ايمان را از جوانان ما بگيرند، مقابله كرد، افزود: عامل مهم ديگر در حفظ دستاوردهاي امت اسلامي وحدت و يكپارچگي است كه مي‌تواند ما را به پيروزي بزرگ در مقابل صهيونيست‌ها برساند.
نقدي در ادامه تصريح كرد: دشمنان بدانند اگر بساط تحريم را درست كرده و توطئه و اتهام‌زني بمب هسته‌اي به ايران را تدارك ديده و رسانه‌ها و قدرت سياسي خود را فراخوان كرده‌اند، اما باز راه به جايي نخواهند برد. وي عنوان كرد: اين 1+5 همان كساني هستند كه از شاه پشتيباني كردند، همان كساني هستند كه از تروريست‌ها و در جنگ تحميلي عليه ايران از صدام جنايتكار حمايت كردند. نقدي در پايان عنوان كرد: دشمنان اين را بدانند ملت ايران زير بار هيچ قرارداد تحميلي كه عزت و كرامتش را زير سؤال ببرد و تمام تحريم‌ها در آن لغو نشود، نخواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار