کد خبر: 706050
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
سرپرست استانداری استان مرکزی خبرداد:
سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: : به منظور حل مشکلات صنعتگران باید تدابیر ویژه برای معضل تسهیلات بانکی با کارمزد بالا، مشکلات بیمه ای و نبود حمایت از صنعتگراندیشیده شود.

شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری استان مرکزی در کارگروه اقتصادی و تولیدی استان مرکزی با تاکید بر رفع مشکلات زیرساختی شهرک ها و نواحی صنعتی استان، دادن مشوق های لازم و هدایت سرمایه گذاران را از مدیران دستگاه های ذیربط خواستار شد.

وی گفت: وجود قوانین دست و پاگیر، نبود زیرساخت ها از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، خیابان کشی، فاضلاب و زیرگذر در مناطق پرتردد و فقدان فرایندهای لازم برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی از مسایلی است که باید به سرعت رفع شود.

حسن بیگی افزود: به منظور حل مشکلات صنعتگران باید تدابیر ویژه برای معضل تسهیلات بانکی با کارمزد بالا، مشکلات بیمه ای و نبود حمایت از صنعتگراندیشیده شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی افزود: با توجه به رتبه های شاخص استان مرکزی در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی در کشور می طلبد مسوولان ارشد نظام برای رفع مشکلات این بخش ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و گرایش مردم به مصرف تولید محصولات با کیفیت داخلی به طور ویژه چاره اندیشی کنند.

حسن بیگی سفر قریب الوقوع وزیر نیرو به شهرستان ساوه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: مدیران ذیربط موانع موجود در مسیر توسعه واحدهای تولیدی این خطه را شناسایی کرده و به طور حضوری و با انجام مکاتبات، اقدامات شایسته در این زمینه به عمل آورند.

وی بر رفع مشکلات بیمه کشاورزان نیز تاکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل می بایست ازمعاون امورحقوقی رییس جمهوری استعلام کند و براساس آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز دراین نشست گفت: 35 شهرک و ناحیه صنعتی، سه شهرک صنعتی خصوصی مصوب و 10 قطب صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و از دو هزار و 219 واحد صنعتی دارای قرارداد، یکهزار و 107 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است.

حامد یحیی افزود: 37 درصد واحدهای صنعتی، 12 و نیم درصد سرمایه گذاری ها و 20 درصد اشتغالزایی استان مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به وسعت 11 هزار هکتار متمرکز است.

وی همجواری با پایتخت، دسترسی به فرودگاه و خطوط ریلی، اتوبان و جاده های اصلی و قرار داشتن در کریدور راه های ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق را از قابلیت های ممتاز استان مرکزی برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای تولیدی ذکر کرد.

یحیی، صنایع برجسته مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی ازنظرمیزان فراوانی گروهی را شامل 31 درصد صنایع فلزی، 26 درصد کانی غیرفلزی، 21 درصد شیمیایی، شش درصد غذایی، شش درصد نساجی و پنج درصد سلولزی ذکر کرد.


منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر