کد خبر: 705589
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
فرماندار اسلامشهر:
امیرالله حقیقی گفت:انتظارداریم مدیران کل استانی ، ضمن حمایت از مدیران شهرستان و هماهنگ با اقدامات شهرستان از تصمیمات آنان برای نجات واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ پشتیبانی کنند.
محمدرضا عباسی

 امیرالله حقیقی فرماندار اسلامشهر در جلسه مشترک مسئولان شهرستان اسلامشهر  با کمیسیون کارگری استان تهران   که در فرمانداری اسلامشهر برگزارشد ، اظهار داشت : بیش از یکصد واحد تولیدی و صنعتی متوسط و بزرگ با ظرفیت قابل توجه در سطح شهرستان اسلامشهرمشغول فعالیت هستند، که برخی ازشرکتهای بزرگ مشکلاتی دارند ، که باید به آنها رسیدگی  شود.

حقیقی افزود: برخی واحدهای صنعتی بزرگ تولیدی صنعتی شهرستان بویژه کارخانجات کیان تایر، سدید ریخته گر و لوله و تجهیزات سدید با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، از نظر مالی و مدیریتی آسیب هایی  دیده اند و نیازمند توجه ویژه و تخصصی ادارات کل ذی ربط هستند.

وی بیان  داشت: اداراتی همچون تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت های خدمات رسانی نظیر آب، برق، گاز و بانک های عامل و دستگاه قضایی همراهی و همکاری کم نظیری در زمینه حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب دیده شهرستان داشته اند.

فرماندار اسلامشهر تاکید کرد:با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان، تاکنون از ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات دچار مشکل جلوگیری شده و در این رابطه انتظار داریم مدیران کل استانی نیز ضمن حمایت از مدیران شهرستانی و هماهنگ با اقدامات شهرستان از تصمیمات آنان برای نجات واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ پشتیبانی کنند.

وی تصریح کرد: مدیران شرکت ها و کارخانجات دارای مشکل مالی و مدیریتی نیز باید با اولویت قرار دادن پرداخت حق و حقوق قانونی کارگران، نسبت به پرداخت مطالبات دستگاههای دولتی و شرکت های خدمات رسان به ویژه در بخش هزینه های جاری اقدام کنند.

 محمد رضا یوسفی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران دراین جلسه  با تشریح مسائل و مشکلات کارگری از اقدامات مثبت فرمانداری شهرستان اسلامشهر در این راستا قدردانی کرد و گفت: مدیران شرکتها باید آمار و اطلاعات دقیقی از مطالبات، بدهی ها، مالکیت و موجودی کالایشان تهیه و ارائه نمایند تا بتوان تصمیم گیری لازم و نهایی اتخاذ شود.

یوسفی افزود: ادارات متولی با دقت و حساسیت بیشتری اینگونه موارد را مدنظر داشته و درباره پیگیری درخواست های قانونی شرکت ها و واحد های تولیدی و اشتغال زایی به صورت مستمر اقدام کنند.

در ادامه این جلسه مسعود ستایشی معاون قضایی دادگستری استان تهران نیز با تشریح مسائل قضایی و حقوقی کارخانجات به ویژه کیان تایر و سدید ریخته گر ، بیان داشت: مدیران باید گزارش دقیق مالی و مالکیت را ارائه کنند تا، دستگاه قضایی  بتواند در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی و رسیدگی  قانونی لازم را بعمل آورد.

ستایشی ضمن تقدیر از عملکرد  فرمانداری اسلامشهر در پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغال زایی افزود: با برقراری تعامل، هماهنگی و همکاری که بین ادارات متولی و بخش خصوصی توسط فرمانداری و مدیریت شهرستان ایجاد شده، ان شاء ا... مشکلات و درخواست های این واحدها از طریق مجاری قانونی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت .

قابل ذکر است که در این نشست مدیران استانی و شهرستانی متولی بخش های صنعتی و کارگری و تعدادی از مدیران کارخانجات تولیدی و اشتغال زایی ضمن  بیان  مشکلات و مسائل واحدهای  تولیدی  و صنعتی تحت پوشش خود ، نقطه  نظراتشان را بیان و خواستار حمایت و پشتیبانی  مسئولان  شدند .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر