کد خبر: 705106
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
در شاهرود:
با برگزاری آیین اختتامیه، هشتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار با معرفی منتخبان، در شاهرود به کار خود پایان یافت.

این آیین با حضور «سیدعباس دانایی» رییس حوزه هنری استان سمنان، داوران جشنواره و نویسندگان و شاعران استان های سمنان، گلستان و مازندران در سالن هلال احمر شاهرود برگزار شد.

در این جشنواره بر اساس رای هیات داوران، در بخش آزاد داستان، مقام اول به محمد رضا فیروزی از سمنان تعلق گرفت و آتنا محفوظی و حسن جعفری از سمنان، به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش ویژه داستان، عاطفه لاری از شاهرود اول شد و لیلا نوحی طهرانی از شاهرود، مقام دوم این بخش را به خود اختصاص دادند و هیات داوران هیچ اثری را به عنوان مقام سوم معرفی نکرد.

در بخش آزاد شعر، نیما قزللو از سمنان مقام اول را کسب کرد و ابوالفضل حسنیان از سرخه و زهرا محمد خوریانی از شاهرود، به ترتیب حائز مقام های دوم و سوم شدند.

در بخش ویژه شعر، قاسم بای از استان گلستان، مقام نخست و مصطفی توفیقی از سمنان مقام دوم شد و دادیار حامدی از ساری، مقام سوم را کسب کرد.

میثم متاجی نیموری از نوشهر و شکیبا غفاریان از شاهرود، در بخش ویژه شعر مورد تقدیر قرار گرفتند و محمد کاوه از آمل و نفیسه محمد نژاد از سمنان، برگزیدگان بخش تقدیری شعر در بخش آزاد بودند.

شهناز امیری از شاهرود و زکیه مستعان از سمنان نیز در بخش ویژه داستان مورد تقدیر قرار گرفتند و محمد میرزایی، امیرمسعود میرباقری و عالمه نوشک از شاهرود، برگزیدگان بخش تقدیری داستان آزاد بودند.

هیات داوران هشتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار در بخش داستان «محمد حسن شهسواری»، «سید احمد بطحائی» و «مهدی حمیدی پارسا» در بخش شعر «سعید بیابانکی» و «کمال شفیعی مشعوف » بودند.

326 اثر از نویسندگان و شاعران استان های سمنان، گلستان و مازندران، به تفکیک در بخش شعر 196 اثر شامل 104 اثر با موضوع آزاد و 92 اثر با موضوع ویژه و همچنین در بخش داستان 130 اثر شامل 68 اثر با موضوع آزاد و 62 اثر با موضوع ویژه برای شرکت در هشتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

از سوی حوزه هنری شهرستان شاهرود، فراخوان هشتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار در دو بخش آزاد با شرایط سنی حداکثر 24 سال، و بخش ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع های تحکیم خانواده، آداب و رسوم و سنت های فرهنگی، ارزش های بومی و محلی، بدون شرایط سنی، اعلام شده بود.

برگزاری کارگاه های تخصصی شعر و داستان از برنامه های جنبی هشتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر