کد خبر: 704155
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
در مسجد ملااسماعیل یزد صورت گرفت:
مردم خداجوی یزد روز جمعه در مسجد ملااسماعیل دعای "استسقاء" را تلاوت کردند و از باری تعالی طلب مغفرت و نزول رحمت کردند.

مردم یزد بعد از فریضه عبادی - سیاسی نماز جمعه شهرستان یزد در مسجد ملااسماعیل دعای "استسقاء "طلب باران رحمت، با قرائت حجت الاسلام والمسلمین انوری از خداوند متعال مسئلت کردند.

شایان ذکر است این دعا مرسوم است در بیابان همراه با نماز جماعت و ذبح حیوان صورت گیرد، اما به علت نامساعد بودن زمان  و شرایط نمازگزاران جمعه فقط با دعا، اشک، ناله و استغفار از خداوند منان، طلب باران کردند.

گفتنی است بعد از بروز خشكسالي و عدم بارش نزولات آسماني در پاييز و زمستان امسال در استان یزد، مردم شهرهاي مختلف استان برای طلب باران از درگاه خداوند به اقامه دعا و نماز باران پرداختند.

اقامه نماز و دعا طلب باران از زمان انبیای الهی مرسوم بوده است به گونه‌ای که هر زمان خشکسالی بر منطقه‌ای حاکم می‌شده است و چشمه‌ها خشکیده می‌شد نماز طلب باران اقامه‌ می‌شد تا خداوند قادر لطف خود را بر سر مردم بپراکند و باران این رحمت الهی نازل شود.

بر اساس روایتی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یکی از دلایل کم شدن نزولات آسمانی افزایش معاصی مردم است که بر اساس همین اعتقاد این دعا به جماعت برگزار می‌شود تا فرصتی باشد مردم از گناهان خود استغفار کنند و درهای رحمت الهی گشوده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر