کد خبر: 698753
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
رئيس هيات مديره انجمن لجستيك ايران خبر داد:
دکترابراهیم تیموری رئيس هيات مديره انجمن لجستيك ايران اظهارداشت : ششمین کنفرانس ملی، چهارمین کنفرانس بین المللی همراه با نمایشگاه لجستیک، زنجیره تامین و توزیع از سوم تا ششم بهمن ماه جاری برگزار می شود.
محمدرضا عباسی

 تیموری  افزود: برگزاری پنج دوره موفق كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين طي ساليان گذشته ضمن پاسخگويي به نياز جامعه علمي كشور، منجر به دستاوردهای ارزشمندي در حوزه سیاستگذاری براي صنايع مختلف و نيز سطوح راهبردی و سياستگذاری كلان كشورشده است،از همين رو، ششمین  دوره اين كنفرانس در سال جاری با مشاركت فعال بخشهای دولتی، خصوصی و آکادمیک برگزار خواهد شد.

عضو هيات علمی دانشكده مهندسی صنايع دانشگاه علم و صنعت ايران با اشاره به شعارلجستیک بستر توسعه و امنیت پایدار در کنفرانس ششم بیان داشت : برگزاري همزمان نمایشگاه تخصصی لجستیک و نیز دومین دوره جایزه ملی لجستیک ایران دو رویداد مهم در حاشیه کنفرانس لجستیک  است .

 وی افزود: هم اکنون موضوع لجستیک در بسیاری از امور کشور از حمل و نقل شهری گرفته تا ترانزیت کالا و زنجیره تامین در جریان است و توجه دادن مدیریت کلان کشور و همچنین بخش خصوصی و دستگاه های مجری به این مقوله مهم یکی از اهداف اساسی کنفرانس و نمایشگاه به شمار می رود.

 

خودارزیابی و نمایش توانمندی ها

تیموری  تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، یکی دیگر از اهداف مهم نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین و همچنین جایزه ملی لجستیک، انجام ارزیابی از سطح توانمندی های لجستیکی کشور در حوزه زنجیره تامین و معرفی برترین های این حوزه به شمار می رود.

رئیس هیات مدیره انجمن لجستیک ایران تصریح داشت : مهمترین اهداف ما از برگزاری همزمان این سه رویداد بزرگ، پیوند زدن میان حوزه مطالعاتی و علمی لجستیک با حوزه عملی و اجرایی آن است که ،می تواند موجب تاثیرگذاری همه جانبه بر توسعه لجستیک کشور باشد.

وی بازتاب گسترده دستاوردهای علمی و ایده های نوآورانه در زمینه لجستیک و زنجیره تامین را یکی دیگر از  آثار این سه رویداد  طی سال های گذشته دانست وگفت : امسال در کنار کنفرانس و نمایشگاه، پنل های آموزشی ویژه ای با حضور چهره های سرشناس علمی، دانشگاهی و اجرایی لجستیک برگزار می شود که می تواند به تعمیق فعالیت ها در این حوزه کمک کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به موارد مشابه کنفرانس ها و همایش های خارجی، افزود: این رویداد ملی دارای ویژگی های متمایزی است ، در کنفرانس هایی که شخصا در آنها شرکت داشته ام تنها یک نمایشگاه با حداکثر چند میزگرد موضوعی برگزار می شود ،اما در این مورد که ما شاهد برگزاری همزمان آن خواهیم بود ،ترکیب علمی و عملی بسیار مطلوبی رخ داده ،که باعث شده سطح این رویداد ها در بسیاری از جهات از موارد مشابه خارجی بالاتر باشد، این کار باعث هم افزایی میان بخش های آکادمیک،‌اقتصادی و فناوری شده است که می تواند میزان تاثیر گذاری آن را بیشتر کند.

 

تلاقی میان صنعت و علم

یکی دیگر از اعضای هیات مدیره و دبیر انجمن لجستیک ایران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که ما هنوز موقعیت استراتژیک و ویژه کشورمان را در حوزه لجستیک  و زنجیره تامین به خوبی درک نکرده ایم،‌ اظهارداشت : اثر گذاری رویدادهای مهمی همچون کنفرانس علمی و جایزه ملی  بسیار ویژه  است .

وی افزود: ایران به عبارتی در چهارراه اصلی جهان قرار گرفته است ،در حالی که از نظر علمی و عملی باید برنامه ریزی های مهمی برای بهره برداری از این موقعیت ویژه صورت بگیرد.

مهندس محمدرضا شيخ‌كبيربیان داشت:برگزاری ششمین دوره کنفرانس ملی لجستیک و نمایشگاهی در این حوزه و همچنین پنل های آموزشی باعث تلاقی میان صنعت و فضای علمی می شود که در آینده می تواند تاثیر آن را مشاهده کرد.

وی تاکید کرد : دانش لجستیک بیش از آن که در حوزه نظامی کاربرد داشته باشد، وارد حوزه اقتصادی شده است و  توسعه علمی در این زمینه ، یک راهبرد به سمت پیشرفت کشور  است .

شیخ کبیر تصریح کرد: سالهاست که با راه اندازی دوره های علمی تخصصی لجستیک در دانشگاه های دولتی زمینه های مناسبی برای رشد علمی بدنه خدمات لجستیک و زنجیره تامین در کشور ایجاد شده است که برگزاری همایش و جایزه ملی لجستیک باعث ارتقای این سطح و تلاقی دانش و صنعت  می شود.

قابل ذکراست که، ششمین کنفرانس ملی، چهارمین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین و همچنین دومین دوره جایزه ملی لجستیک سوم بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی تهران کارخود را آغاز خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر