کد خبر: 698347
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گلپایگان :
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گلپایگان گفت: امسال 6 میلیارد ریال زکات در گلپایگان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 770 درصدی را نشان می‌دهد.

سید رسول محمدیان در جمع خبرنگاران ، افزود: طی 9 ماه گذشته سال جاری در بیشتر سرفصل‌های درآمدی و ارائه خدمات به مدد‌جویان کمیته امداد امام گلپایگان رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 520 خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلپایگان قرار دارند، تصریح کرد: تعداد این افراد نسبت به گذشته رشد پیدا کرده و در حال حاضر 5 هزار و 950 نفر تحت پوشش کمیته امداد گلپایگان قرار دارند.

مدیر کمیته امداد گلپایگان علت افزایش تعداد افراد تحت حمایت را مهاجرپذیر‌ بودن شهرستان گلپایگان اعلام کرد و افزود: تعدادی افراد غیربومی وارد شهر گلپایگان شده‌اند و در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و از بضاعت مالی خوبی هم برخوردار نیستند که این افراد نیز زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: طی 8 ماه گذشته سال جاری 14 میلیارد و 989 میلیون ریال مستمری ماهانه به مدد‌جویان پرداخت شده است.

محمدیان گفت: در سال گذشته 78 میلیون ریال زکات در گلپایگان جمع‌آوری شد و امسال با فرهنگ‌سازی در جامعه این رقم به 6 میلیارد ریال زکات رسیده که رشدی 770 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طی 9 ماه گذشته از محل کمک‌های مردمی و صدقات، 75 مورد جهیزیه و هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت اهدا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه 152 یتیم تحت حمایت کمیته امداد گلپایگان هستند، تاکید کرد: ماهانه به هر یتیم 110 هزار تومان پرداخت می‌شود و طی 9 ماهه گذشته یک میلیارد و 538 میلیون ریال به آنان پرداخت شده است.

وی افزود: 462 خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و طی 9 ماه گذشته 3 میلیارد و 108 میلیون ریال بیمه تامین اجتماعی به مدد‌جویان پرداخت شده است.

محمدیان به برنامه‌هایی که در راستای توانمند‌سازی مدد‌جویان اجرا می‌شود نیز پرداخت و تصریح کرد: پرداخت وام اشتغال، ارائه مشاوره‌های شغلی و حقوقی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: طی 9 ماهه گذشته 52 مورد کمک هزینه تا‌مین، تعمیر و تکمیل مسکن از مبلغ 200 هزار تومان تا سقف 6 میلیون تومان به مدد‌جویان تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود، ادامه داد: معرفی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و هزینه ایاب و ذهاب نیز به مدد‌جویان پرداخت می‌شود و طی 9 ماه گذشته برای 641 مدد‌جو تا سقف 900 هزار تومان کمک هزینه پرداخت شده که در مجموع 251 میلیون ریال در این سرفصل پرداخت شده است.

وی افزود: 116 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد گلپایگان قرار دارند که طی 9 ماه گذشته 403 میلیون و 500 هزار ریال به آنان پرداخت شده است.

محمدیان همچنین به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز اشاره کرد و گفت: 218 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلپایگان هستند که طی 9 ماه امسال 71 میلیون و 250 هزار ریال خدمات فرهنگی و تحصیلی به آنان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه وام‌های ضروری و کارگشایی به مدد جویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، اظهار کرد: 3 میلیارد و 819 میلیون ریال به 214 مددجو و غیر مددجو طی 9 ماه گذشته پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگانهمچنین از اعزام 35 بانوی تحت حمایت کمیته امداد گلپایگان به شهر مقدس مشهد خبر داد و افزود: 35 نفر از بانوانی که بین‌ 40 تا 60 سال سن دارند و تا‌کنون موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) نشده‌اند توسط یکی از خیر‌ین گلپایگانی در روز 29 دی‌ماه به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی گفت: این بانوان سرپرست خانوار هستند و به صورت زمینی عازم مشهد مقدس می‌شوند.

محمدیان با بیان اینکه خدمات حمایتی و جذب کمک‌های مردمی از طریق مساجد با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد، بیان کرد: معتمدین محلی اشرافیت بیشتری در محله‌ها دارند و افراد بی‌بضاعت و‌ خیر‌ین را زودتر شناسایی می‌کنند بنابراین ضریب نفوذ خدمات حمایتی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به زودی مرکز نیکوکاری شهدای گلشهر در محل دفتر امام جمعه گلشهر با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان واقعی و توزیع اقلام حمایتی راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر