کد خبر: 697161
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
همزمان با سالروز تشکیل بسیج رسانه:
جمعی از مدیران و اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی، ۲۱ دی‌ماه، همزمان با سالروز تشکیل بسیج رسانه با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد دیدار کردند.
هانیه فیاض

جمعی از مدیران و اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی، 21 دی‌ماه جاری همزمان با سالروز تشکیل بسیج رسانه، با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دفتر وی دیدار کردند.

جواد علماء، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در این دیدار با بیان اینکه برخی رویکردها به بسیج همانند یک تشکل محدود است، گفت: تا به حال نیز دشمن تلاش کرده این تشکل را در مقاطع مختلف در مقابل مردم قرار دهد در صورتی که بسیج یک تفکر، فرهنگ و اندیشه جاری است.

وی، مهم‌ترین نقش رسانه‌ها را تحول ارزشی انسان‌ها و جامعه عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین نقش رسانه در کارکرد مدیریتی جامعه این است که رسانه‌ها به عنوان سر حلقه مطمئنه بین مردم و مسئولان هستند.

 وی یادآور شد: هم اکنون ما با کارکردی که نسبت به رسانه وجود دارد، فاصله جدی داریم بنابراین ضرورت دارد در آینده‌ای نزدیک، بزرگان و مدیران رسانه‌ها گردهم جمع شوند تا بتوانیم برنامه‌ای برای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب طراحی کنیم.

علماء با بیان اینکه خبرنگاران از لحاظ امکانات و بودجه در مضیقه هستند، گفت: مسئولان باید اهتمام جدی‌تری در این بحث داشته باشند و بنده به عنوان مسئول بسیج رسانه استان، متولی جدی را برای این قضیه در شهر پیدا نکرده‌ام.

در این نشست همچنین آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئولان باید با حداکثر قدرت جریان رسانه‌ای را حمایت کنند، گفت: ما این را قبول داریم که فعالیت در عرصه رسانه خصوصا با امکانات دیجیتالی فعالیتی پرهزینه است.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: یقینا امکانات و تجهیزات ما در در حوزه رسانه  برابر دشمن بسیار ناچیز است اما این به معنای آن نیست که در مقابله با آنان دست بر روی دست بگذاریم، بلکه باید با چنگ و دندان در راه خدا به مبارزه با آنان برخیزیم.

وی با بیان اینکه امکانات رسانه‌ای ما با امکانات رسانه‌ای دشمن قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: شرط اول مقابله ما با دشمن، وجود امکانات و تجهیزات عظیم ماهواره‌ای است اما هم‌اکنون این امکانات را در اختیار نداریم بنابراین باید با داشته‌های خودمان کارها را پیش ببریم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مسئولان هم باید در حد توانشان، امکانات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند اما باید توجه داشته باشیم که وضعیت دولت نیز هم اکنون وضعیت مناسبی نیست و بودجه امسال بودجه‌ مسئله‌داری است.

وی با تأکید بر در نظر گرفتن اولویت‌ها در خصوص تخصیص امکانات گفت: مسئولان باید در نظر داشته باشند که جریان رسانه در اولویت قرار دارد و شاهد این نباشیم که در برخی از نهادها، امکانات در اختیار فضاهایی قرار می‌گیرند که دارای اولویت نیستند بنابراین مسئولان موظف هستند که این اولویت‌ها را رعایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای بسیج رسانه گفت:‌ شما قشر رسانه ای قلم به دست، اندیشمند و فرزانه در عرصه رسانه در كنار یكدیگر قرار گرفته اید و قدر مشترك شما مبانی دین، نظام و انقلاب است.

وی میدان فعالیت بسیج رسانه را مهیا دانست و تأكید كرد: همانطور كه در هشت سال دفاع مقدس، میدان بسیج نظامی مهیا بود، ‌اكنون میدان نبرد در جبهه اول به دست بسیج رسانه است و دیگران باید در این عرصه به شما كمك كنند.

در پایان این نشست ، از کارت عضویت امام جمعه مشهد به عنوان عضو بسیج رسانه خراسان رضوی رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار