کد خبر: 696514
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
سردار نقدی در جشنواره تئاتر بسیج کرمانشاه:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هنر و تئاتر را نباید در جشنواره ها حبس کرد بلکه این تئاتر باید جریان پیدا کند و به زندگی مردم وارد شود.
احسان شکری نیا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هنر و تئاتر را نباید در جشنواره ها حبس کرد بلکه این تئاتر باید جریان پیدا کند و به زندگی مردم وارد شود.

 سردار سرتیپ محمد رضا نقدی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در تالار انتظار کرمانشاه، افزود: کارهای بزرگی با همت شما در این جشنواره ارائه شده است و بسیجیان مفتخرند هر سال در عید سعید غدیر خم نمایش عظیمی از حماسه غدیر را در سراسر کشور اجرا می کنند و امیدواریم عید غدیر سال آتی بتوانیم این نمایش را در نجف اشرف اجرا کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان بسیجی مفتخرند هر شب در اردوهای راهیان نور صحنه های حماسه و دفاع رزمندگان را در قالب رزم نمایش با افلاکیان برای مشتاقان به نمایش می گذارند که این در دنیا شاید سابقه نداشته باشد که هر شب چند هزار نفر به تماشای تئاترهای همراه با رزم بنشینند و به جز صدای گریه های آن ها، در طول اجرای نمایش صدای دیگری به گوش نرسد و شدت تأثیر پذیری صحنه به حدی است که کسی صحنه نمایش را ترک نمی کند.

سردار نقدی افزود: از عوامل برگزاری جشنواره تئاتر بسیج باید تشکر ویژه کرد و امیدوارم مردمی کردن هنر و به جریان انداختن تئاتر ها و فیلم های سینمایی به این جشنواره ها محدود نشود و در دل مردم و بطن جامعه جریان داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معنویت هنرمندان فعال در عرصه کارهای مکتبی و ارزشی، گفت: پاداش هنرمندان مکتب اسلام، لبخند مظلومان و بهترین جایزه آنها رضایت خداوند و اهل بیت است و جوایزی که از دست مادران شهدا می گیرند نه رضایت کاخ نشینان استکبار و ظالمانی که از هر انگشتشان خون هزاران ستمدیده در عالم می چکد.

وی با اشاره به ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) به تشریح زحمات و تلاش های پیامبر برای دین مبین اسلام پرداخت و  گفت: مردم شبه جزیره عربستان در شدت جهل و تاریکی به سر می بردند و در اوج قساوت، دختر بچه های کوچک خود را زنده به گور می کردند، تا جایی که خداوند متعال در قرآن کریم به این جهال توصیه کند که فرزندان خود را نکشید.

سردار نقدی، افزود: پیامبر اسلام(ص) در میان مردمی این چنین و در سرزمینی در میان سنگلاخ های کویر سوزان و سرزمینی که هیچ چیز در آن نمی رویید مبعوث شد اما در مقابل همه این مشکلات و تمدن های ایران و روم با کاخ های برافراشته و تمدن های مجهز به فن آوری و شهر های آباد، کاری کرد که این امت در مدت چند دهه، تمدن های عالم را تسخیر کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، افزود: این تحول شگرف نه در عصر ارتباطات که یک پیام با کمترین زمان منتقل می شود بلکه در زمانی رخ داد که انتقال پیام یک دشواری بزرگ بود و در آن عصر، اسلام و پیامبر کاری کرد که مصر به مالک اشتر و بین النهرین به حاکمیت علی(ع) افتخار کند تا یک ملت از ذلت بیرون رفته و بر قله های افتخار بایستد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر در جامعه و بین مردم ادامه داد: هنر هیچ موضوعی را بهتر از اندیشه های اسلام برای رشد و نشر در بین جامعه نخواهد یافت از این رو ضرورت در خدمت اسلام بودن هنر، اهمیت فراوانی دارد و چرا ما باید این باور مستحکم و قوی را رها کنیم و به دنبال مکاتب دیگر باشیم.

سردار نقدی افزود: کدام اندیشه می تواند با این باور عمیق و والا هم آوردی کند. اندیشه ای که بیش از 1400 سال است همه قدرت های استکباری به دنبال نابودی آن هستند، اما بازهم هر روز درخشان تر و نورانی تر می شود. چرا نباید هنر در اختیار انتشار و نشر این اندیشه والا و گرامی باشد؟ اگر هنر ابزار بیان عواطف و احساسات است چه عاطفه و احساسی بالاتر از اسلام می توان یافت. دینی که ثمره آن انسان های رئوفی مانند اهل بیت(ع) و ائمه هدی(ع) و اندیشمندان و متفکرانی مانند امام خمینی (ره) را معرفی می کند.

وی ادامه داد: کجا یک هنرمند می تواند عواطف و احساساتی ارزشمند تر از آنچه که در دین است، پیدا کند. مکتب و مرامی که به هنر دوام می دهد و آن را ماندگار و والا می سازد و ما مفتخریم به هنرمندانی که لبخند مظلوم را به رضایت ظالمان ترجیح می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مفتخریم که امروز در این مکتب هستیم. در مکتبی که هنرمندان آن چشمشان به کاخ های استکبار و جایزه های پر زرق و برق آنها نیست. هنرمند ما عشقش نشاندن لبخند بر لب مظلومان است. عشق هنرمند ما نشان دادن داغ دردمندان و داغ دیدگان و شهداست و هنرمند ما افتخارش این است که جایزه اش را از دست مادر شهید بگیرد.

وی در پایان با تشکر از عوامل برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج از جمله سپاه نبی اکرم(ص)، سازمان بسیج هنرمندان و همه برگزار کنندگان، گفت: امیدوارم مردمی کردن هنر و به جریان انداختن تئاترها و فیلم های سینمایی محدود به این جشنواره ها نشود و در دل مردم جریان داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر