کد خبر: 696292
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
مديرعامل شركتي كه متهم است در پوشش اعزام نيروي كار به خارج از كشور، ميليون‌ها تومان از متقاضيان جوياي كار كلاهبرداري كرده است، پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ششم دي ماه پرونده‌اي با موضوع كلاهبرداري به دستور بازپرس دادسراي امور بين‌الملل در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
مالباختگان در اظهارات مشابهي در توضيح ماجرا به كارآگاهان گفتند: در يكي از روزنامه‌هاي ورزشي آگهي شركت «توسعه بنياد پايدار» با عنوان اعزام نيروي كار به تركيه با حقوق بالا را ديديم و به آدرس اين دفتر كه در ميدان فردوسي بود، رفتيم. مديرعامل شركت گفت بعد از اعزام، پيش‌بيني‌هاي لازم در خصوص محل مناسب زندگي و اقدامات رفاهي از سوي كارفرمايان انجام مي‌شود. ما هم قبول كرديم و هر كدام بيش از يك ميليون تومان تحت عنوان هزينه كارگزيني و استخدام قانوني در كشور تركيه پرداخت كرديم. مديرعامل شركت گفته بود كه به صورت كاملاً قانوني و با ويزاي كاري به تركيه اعزام مي‌شويم اما وقتي پايمان به آنجا رسيد متوجه شديم كه هيچ اقدامي براي اخذ ويزا براي ما انجام نشده به خاطر همين ما را تحويل پليس دادند و بعد از مدتي سرگرداني اخراجمان كردند. وقتي به ايران برگشتيم به اين شركت رفتيم اما همان مديرعامل ما را از شركت بيرون كرد و پولي را هم كه از ما گرفته بود پس نداد.
با توجه به اظهارات مالباختگان، كارآگاهان به دفتر اين شركت رفتند و تحقيقات از مديرعامل آغاز شد.
فرزاد- 31 ساله مدعي شد مجوز اعزام نيرو به خارج از كشور را از وزارت كار دريافت كرده و با مجوز قانوني جويندگان كار را به تركيه فرستاده است اما بررسي‌هاي بيشتر كارآگاهان نشان داد كه هيچ مجوزي از سوي وزارت كار يا ساير وزارتخانه‌هاي دولتي در خصوص فعاليت شركت توسعه بنياد پايدار ارائه نشده است.
كارآگاهان وقتي با اظهارات ضد و نقيض مديرعامل اين شركت مواجه شدند، او را بازداشت كردند. تحقيقات ادامه داشت تا اينكه متهم در جريان آخرين بازجويي‌ها به بيش از يك سال فعاليت اين شركت در زمينه اعزام نيرو به خارج از كشور با درج آگهي در روزنامه‌هاي ورزشي اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت‌ به جز هزينه‌هاي دريافتي براي تهيه بليت هواپيما و... از هر متقاضي مبلغ يك‌ميليون و 200 هزار تومان هم تحت عنوان هزينه كارگزيني دريافت كرده است.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با اشاره به اعترافات صريح متهم از مالباختگاني كه بدين شيوه از آنها كلاهبرداري شده است خواست براي شناسايي متهم و پيگيري شكايت خود به اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار